Takaisin Hankinta ja hallinnointi
tiera verkkokauppa Hankinta ja hallinnointi

Tiera Verkkokauppa

Tiera Verkkokauppa on Kuntien Tiera Oy:n osakaskunnille avoin ICT-laitteiden ja -palveluiden verkkokauppa. Ei enää raskasta hankintaprosessia, aikaa vieviä kilpailutuksia ja hintojen jatkuvaa vahtimista. Tiera Verkkokauppa on räätälöity kuntien ICT-tarpeisiin ja tarjoaa ostajalle aina kilpailukykyiset päivän hinnat.

Atea ylläpitää Kuntien Tieran Verkkokauppaa, joka on kunnan täysiverinen hankintajärjestelmä.

Tiera Verkkokauppa

Mitä hyötyjä saa Tiera Verkkokaupan käytöstä?

Miksi kunnan kannattaa hankkia ICT-tuotteet juuri Tiera Verkkokaupasta?

Meidän kauttamme se on helppoa ja tehokasta, ja kunta säästää sekä aikaa että rahaa. Tiera Verkkokauppa täyttää aina hankintalain vaatimukset, sillä olemme kilpailuttaneet tuotteet, laitteet, ohjelmistot ja palvelut pykälien mukaan.

Verkkokauppamme on aina auki ja valikoimassamme on kaikkien keskeisten laitevalmistajien tuotteita, ja hinnat ovat kilpailukykyisiä. Tarvittaessa pidämme huolta laitteista koko niiden elinkaaren ajan, tarvekartoituksesta kierrätykseen asti.

Mikä on Tiera Verkkokaupan kilpailukyvyn salaisuus?

Meillä on valikoiman minikilpailutus käynnissä koko ajan. Valmistajat näkevät toistensa hinnat ja tarkistavat omiaan jatkuvasti. Laitteiden hinnat eivät siis pysy vuosia samoina niin kuin takavuosina oli tapana. Verkkokaupan käyttäminen ei maksa mitään.

Voiko tuotteita vertailla keskenään? Saanko apua, jos tarvitsen?
Verkkokaupasta löytyvät kaikkien tuotteiden hinnat ja ominaisuudet. Vertailuun voi ottaa neljä laitetta yhtä aikaa. Lisää tietoa saa asiakaspalvelu-chatistä, jossa kysymyksiin vastaavat alan ammattilaiset.

Voiko laitteita ostaa palveluna?
Jos asiakas ei halua sitoa pääomaa laitteisiin, laitteet ja palvelun voi myös hankkia palveluna. Laitteet palveluna on kilpailutettu Tiera Verkkokaupassa.

Ketä Tiera Verkkokauppa palvelee?

Kuinka paljon Tiera Verkkokaupalla on asiakkaita?

Lähes 200 kuntaa tai kunnallista yksikköä on jo tehnyt sopimuksen. Joukossa on muun muassa ammattikorkeakouluja ja sairaanhoitopiirejä. Suurimpia asiakkaitamme ovat Espoon kaupunki sekä Tampere ja sen kehyskunnat. Tällaisten ryhmittymien avulla pienemmilläkin yksiköillä on erityisen hyvä mahdollisuus olla kehityksen kärjessä ja hyödyntää edullisia hintoja.

Miten Tiera Verkkokaupan asiakkaaksi pääsee?

Verkkokaupan käyttö edellyttää Kuntien Tiera Oy:n osakkuutta. Käyttö on avointa ja ilmaista kaikille osakkaille. Tiera on sataprosenttisesti kuntien omistama. Asiakkaat hyötyvät kuntaomistajien yhteisestä ostovoimasta ja yhteisen kokonaisnäkemyksen ohjaamasta kehitystyöstä. 

Mihin osakkeen omistajuus velvoittaa?
Ei mihinkään. Asiakas saa käyttää verkkokauppaa tai olla käyttämättä. 

Jos kunnalla on voimassa muita hankintasopimuksia, voiko se käyttää Tiera Verkkokauppaa?  

Kyllä, muut sopimukset eivät estä liittymistä. Asiakasomistajuutemme ei myöskään sido mihinkään. Me autamme niillä tuotealueilla, joihin asiakkaalla ei ole päällekkäisiä, sitovia sopimuksia. Autamme myös tulkitsemaan, missä päällekkäisyyksiä saattaa olla.

Mitä tuotteita ja palveluita Tiera Verkkokaupasta saa?

Mitä kaikkea Tiera Verkkokaupasta saa?

Meillä on yli 250 000 tuotteen valikoima: tietokoneita, puhelimia, tallennusjärjestelmiä ja verkkolaitteita, av-laitteita ja palvelimia, ohjelmistoja ja lisenssejä, tulostuslaitteita sekä oheistuotteita ja palveluja aina asennusavusta vanhojen laitteidenne kierrätykseen. Kaikki keskeiset laitevalmistajat ja tukkujakelijat ovat kumppaneitamme.

Verkkokaupan etusivulla ovat esillä aina päivän uusimmat tuotteet ja testivoittajat. Teemme myös esimerkkipaketteja, joihin sisältyvät laitesuositusten lisäksi niihin sopivat palvelin-, ohjelmisto- ja palvelutuotteet. Asiointi ja hankinta on helppoa, koska asiakas saa kaiken yhdestä paikasta. 

Miten löydämme meille sopivimmat laitteet?

Olemme valinneet Tiera Verkkokaupan sivuille tuotteet ja palvelupaketit, joita asiakkaamme yleisimmin tarvitsevat ja jotka soveltuvat niille parhaiten. Laitteet luokitellaan myös hallinnonalan mukaan: kouluissa tarvitaan eri laitteita kuin esimerkiksi hallinnossa ja sosiaali- ja terveysalalla ja teknisellä puolella on omat vaatimuksensa. Luokittelu helpottaa etsimistä. 

Sopimuksenteon jälkeen käymme aina uuden asiakkaan kanssa verkkokaupan käytön yhdessä läpi joko paikan päällä tai videon välityksellä. Kerromme, miten Tiera Verkkokauppaa käytetään, mistä löytyvät sopivimmat tuotteet ja palvelut. Näytämme myös keinot, jotka helpottavat ja nopeuttavat käyttöä. 

Kuinka nopeasti saamme tuotteet?

Jos haluamanne laite on varastossa, parhaassa tapauksessa se on seuraavana aamuna pöydällänne – keskimäärin kuitenkin vuorokaudessa. Jos tilaukseen liittyy asennuksia tai muuta sopimuksen mukaan räätälöityä, toimitus kestää kolmesta viiteen päivää.

Kun organisaatioon ostetaan paljon koneita, pitääkö kaikkien olla samanlaisia?
Yhteensopivuus ei ole nykyään ongelma. Toisaalta vaatimukset eri aloilla ovat erilaisia: hallinnon puolella niukka valikoima voi olla hyvinkin perusteltu, mutta kouluissa laajempi laitekirjo toimii ja lisää oppimista.

Miten tuotteita voi vertailla?
Kaikki tuotteet hintoineen ja ominaisuuksineen näkyvät Tiera verkkokaupassamme. Samalla sivulla voi vertailla neljää laitetta yhtä aikaa. Lisää tietoa saa asiakaspalvelu-chatistämme ja asiakasvastuulliselta myynniltämme. Atean myynti on lähellä asiakasta.

Miten laitteiden tilaaminen käytännössä hoituu?
Asiakkaan organisaation hankintajärjestelmiin voidaan rakentaa tiedonvälitysintegraatioita. Asiakas voi silti hyödyntää oman hankintajärjestelmän hyväksymisketjun, johon määritellään organisaatiorakenne. Jos työntekijällä on oikeus tilata itse vaikka läppäri, hän kirjautuu oman organisaationsa hankintajärjestelmän kautta Tiera Verkkokauppaan, valitsee mieleisensä koneen, tilaa sen ja lähettää tiedon eteenpäin organisaatiossaan.

Toinen vaihtoehto on, että työntekijä kirjautuu Tiera verkkokauppaan, valitsee tuotteen ja tilaus lähetetään hyväksyttäväksi hyväksymisketjun mukaan hyväksyjälle. Hyväksyjä saa tilauksesta sähköpostin, jonka kautta voi kirjautua verkkokauppaan hyväksymään tai hylkäämään tilauksen. Molemmat osapuolet saavat tilausvahvistuksen.

Lisäksi hankinnoista vastaava voi seurata tilausten etenemistä, laskutusta ja tilaushistoriaa reaaliaikaisesti sekä hoitaa kätevästi raportointia ja yhteenvetoja hankinnoista päätöksenteon tueksi. Laitteiden sarjanumerot jäävät muistiin takuuta varten.

Tuotteko laitteet suoraan työpöydälle?

Voimme tuoda laitteet pöydälle asti, purkaa ne paketista ja viedä laatikot pois. Tarvittaessa esiasennamme laitteet ja ohjelmistot sekä opastamme kunnan tai kaupungin it-vastaavia niiden käyttöönotossa. Tämän palvelun voi liittää samaan rahoitussopimukseen kuin laitehankinnat. Myös palvelumme ovat kilpailutettuja, ja myymme niitä kuukausimaksulla laitteiden ostajille. 

Mikä on ostojen minimimäärä?
Tarvittaessa voi ostaa vaikka vain yhden laitteen.

Millaista käyttöapua Tiera Verkkokaupasta saa?

Miten autatte, jos laiteasioissa tulee pulmia?
Meiltä saa apua kaikkiin laitteen elinkaareen liittyviin asioihin. Niihin erikoistuneet asiantuntijat vastaavat kysymyksiin esimerkiksi asiakaspalvelu-chatissä. Apua saa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Entä jos laite menee rikki?
Huollon voi tilata oman yksikkönne help desk -numerosta, jos teillä on sellainen. Jos omaa help deskiä ei ole, Tiera Verkkokaupan sivuilta löytyvät kätevästi laitevalmistajien huoltonumerot.

Mitä tapahtuu rikkinäisille tai vanhoille laitteille?
Hoidamme uuden laitteen tilalle ja viemme vanhan pois. Esimerkiksi vaihtoon menevistä ehjistä puhelimista saa laitteen arvoon perustuvan hyvityksen. Tämä kaikki sisältyy elinkaaripalveluumme.

Miten kierrätätte?
Meillä on tarkat ja monipuoliset sertifikaatit kestävään kehitykseen. Huolehdimme tietoturvallisesta kierrosta. Nollaamme laitteet ja myymme ne eteenpäin. Ne, jotka eivät enää kelpaa myyntiin, tyhjennetään ja puretaan ja niistä tehdään kierrätysmateriaalia.

Myymiemme tuotteiden pakkauksissa käytetään meristä kerättyä muovia. Kierrätykseen menevien käytettyjen laitteiden piirilevyistä puolestaan kerätään talteen kulta. Sitä käytetään muun muassa uusien koneiden ja korujen tekoon.

Noudamme rikkimenneitä tai vanhentuneita laitteita esimerkiksi kerran kuussa asiakkailta, joilla on jatkuva sopimus. Jos sopimusta ei ole, meidän kauttamme voit tilata kierrätysrullakon tai laatikon rikkinäisille ja vanhoille laitteille. Me noudamme sitten sen kierrätykseen.

Takaisin Hankinta ja hallinnointi
Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer