Kuka voi saada käyttäjätunnuksen eShopiin?Yritysasiakkaat ja yhteisöt, joilla on voimassaoleva y-tunnus. eShop palvelee yksilöllisesti kaikkia yritysasiakkaita yrityksen koosta riippumatta.
Mistä saan käyttäjätunnuksen eShopiin?Täytä Uusi asiakas -lomake. Myös ilman käyttäjätunnuksia näet eShopin hinnat ja tuotteiden saatavuuden, sekä voit tehdä tilauksen käyttämällä luottokorttia tai pankkitunnuksia.
Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden salasanan?Voit pyytää uuden salasanan klikkaamalla kirjautumissivulla olevaa ”Etkö muista salasanaasi?” -linkkiä. Saat sähköpostitse aktivointilinkin joka on voimassa 3 päivää.
Onko salasanassa oltava tiettyjä merkkejä?Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sisältää ainakin kolme näistä vaatimuksista: iso kirjain (A-Ö), pieni kirjain (a-ö), numero (0-9) tai erikoismerkki (esim. !@#$%^&*)
Miten saan itselleni yrityskohtaiset paketit ja valikoimat käyttöön?Voit luoda itse paketteja tai vakiotuotteita oman asiakastunnuksesi taakse. Mikäli olet ylläpitäjä, voit myös jakaa valikoiman koko yritykselle. Keskustele Atean kanssa yrityskohtaisista mahdollisuuksista vakiovalikoiman luomiseen.
Miten saan yrityskohtaisen hinnoittelun käyttööni?Keskustele Atean yhteyshenkilön kanssa mahdollisista hinnoitteluista.
Miksi kaikki tuotteet eivät näy eShopissa?Käyttäjätunnuksella voi olla rajattu näkymä, joka estää koko tuotevalikoiman näkymisen. Ota yhteys yrityksesi ylläpitäjään tai customercenter@atea.fi
Tarvitsen tilaukseni kanssa apua, mitä teen?Katso ohjeet eShopista.
Mitä minun pitää tehdä, jotta pääsen tilaamaan?Voit tilata eShopista kirjautumatta käyttäen Collector lasku -maksutapaa, luottokorttia tai pankkitunnuksia. Mikäli haluat saada tilauksen Atean laskulla, sinun tulee kirjautua eShopiin. Hae tunnuksia eShopiin.Voinko tilata tuotteet kotiovelleni?Tuotteet toimitetaan aina valitsemaasi toimitusosoitteeseen. Mikäli tilaukselle ei ole vastaanottajaa tilauksen toimituksen aikana, toimitetaan paketti yleensä lähimpään paketinnoutopisteeseen.
Voivatko yksityishenkilöt tilata eShopista?Palvelumme on suunnattu yrityksille, joilla on voimassaoleva yritystunnus.
Miksi eShopin tuotteissa on erivärisiä ”pallukoita” (sininen/vihreä)?Vihreä – tuotetta on saatavilla ja toimitusaika-arvio on 1–5 arkipäivää.
Sininen – tilaustuote jonka toimitusaika-arvio tarkentuu kun tilaus on Atealla käsitelty.
Voinko seurata tilauksia?Kirjatumalla eShopiin tai MyAteaan voit seurata omia tilauksiasi.Toimituksella on kiire, onko minun mahdollista noutaa tuote jostain?Tuotteille ei valitettavasti ole noutomahdollisuutta.
Kuinka kauan kestää saada tuotetta, jota ei ole varastossanne?Jokaisen tilauksen kohdalla kerrotaan saatavuusaika-arvio, mikäli tuotetta ei ole varastossa. Arvio päivittyy tilauksen seurantaan ja se on tarkin saatavilla oleva tieto.
Haluan, että kaikki tilaamani tuotteet toimitetaan samassa paketissa, miten toimin?Mikäli haluat taata tilauksen toimituksen yhdessä paketissa, voi tiedon päivittää kassalla tilausta tehdessä. Kokonaistoimituksista veloitamme erillisen kokonaistoimitusmaksun.
Toimitatteko tuotteita ulkomaille?Kyllä, tuotteet voidaan toimittaa myös ulkomaille. Ulkomaantoimituksiin lisätään paketin koosta muodostuva toimitusmaksu. Ulkomaantoimitusmaksu lisätään tilauksille tilauksen käsittelyssä, joten huomioithan, että todellinen toimituskulu ei näy kassalla.
Kuinka kauan kestää saada esiasennettu tuote?Esiasennettujen tuotteiden toimitusaika on 5–7 päivää. Tämä koskee vain pienempiä tilauksia. Yli 20 laitteen tilaukset käsitellään projektitilauksina, jolloin aikataulut sovitaan erikseen.
Haluan maksaa luottokortilla ostokseni, miten toimin?Voit maksaa tilauksen luottokortilla (VISA ja MasterCard), pankkitunnuksilla tai Collector lasku -maksutavalla riippumatta siitä onko sinulla Atean asiakastiliä.
Haluan kysyä laskustani, mihin olen yhteydessä?Atea lasku: Näet tilauksien laskutiedot, sekä pdf-laskun suoraan eShopista (Omat sivut - Laskut). Epäselvyyksissä saat nopeimman avun Chat-palvelun kautta. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostitse customercenter@atea.fi.
Collector lasku: Laskua koskeviin tiedusteluihin vastaa Collector Payments Finland Oy:n asiakaspalvelu p. 02 2700 580. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen B2B@collectorpayments.fi.
Kassalla oleva yrityksen laskutusosoite on virheellinen, miten toimin?Ota yhteys Atean asiakaspalveluun mikäli haluat muuttaa laskutusosoitteen tietoja. Laskutiedot päivitetään aina Atean toimesta.
Sisältävätkö hinnat arvonlisäveron (ALV)?
eShopin hinnat näytetään oletuksena verottomina. Mikäli olet kirjautuneena eShopiin, voit muuttaa oletuksen verolliseksi ”Omat sivut” -valikon ”Omat tiedot” -kohdasta. Mikäli et ole kirjautuneena, voit ostoskorin alalaidasta valita näytetäänkö hinnat verollisina vai verottomina. Näet myös tilauksen ja tuotteiden arvonlisäveron osuuden aina eroteltuna kassalla.
Ostamani tuote on rikki tai paketti on puutteellinen, mitä teen?Katso huolto-ohje tai täytä tuotepalautuspyyntö
En haluakaan tuotetta, jonka juuri ostin. Onnistuuko palautus?eShopin verkkokaupassa pätee yrityskaupan toimitusehdot ja näin ollen tuotteilla ei ole kuluttajakaupan vaihto- ja palautusoikeutta.
Tuote hajosi takuuajan sisällä, mutta olen hävittänyt takuukuitin. Miten toimin saadakseni tuotteen takuuhuoltoon?Vanhojen tilauksien tiedot ja laskut saat MyAteasta. Löydät myös eShopista kaikkien valmistajien takuu- ja huolto-ohjeet.
Toimituksessa oli väärä tuote, miten toimin?Ota mahdollisimman pian yhteys Atean asiakaspalveluun esimerkiksi chat-palvelun kautta tai täytä tuotepalautuspyyntö.
Toimituksesta puuttui tuote/tuotteita, mihin olen yhteydessä?Tilauksilla on oletuksena osatoimitus. Tarkista siis ensin, onko osa tuotteista vielä toimituksessa. Mikäli tuotteet näkyvät toimitettuna useamman päivän, etkä ole saanut niitä, anna palaute toimituksesta.
Laite on rikki, miten toimin?Katso valmistajakohtaiset takuu- ja huolto-ohjeet eShopista tai täytä tuotepalautuspyyntö.