Service Desk toimii keskitettynä yhteydenottopisteenä asiakkaidemme tiedon- ja tukihallintapalveluiden toteuttamisessa. Service Deskissä voidaan käsitellä yrityksen sisäisiä tai ulkoisia kyselyitä ja operatiivisia ongelmia it-prosessien ja -käytäntöjen sekä erilaisten it-järjestelmien ja niiden käytön suhteen. Service Deskin palveluita ovat mm. monitasoinen tuki, erilaisten ongelmien ratkaisu ja hallinta.
Service Deskissä tuki- ja palvelupyynnöt käsitellään ennalta määriteltyjen prosessien mukaisesti. Atea Service Deskiin voi olla yhteydessä puhelimitse, sähköpostilla ja itsepalveluportaalin kautta. Asiakas voi seurata tuki- ja palvelupyyntöjen tilaa portaalin kautta. Atea Service Desk -palvelu on saatavana kattavalla valikoimalla palvelutasoja ja -aikoja, jotka mukautetaan sopimaan asiakkaamme liiketoiminnan tarpeisiin. Lue lisää Service Desk -palvelusta.
Lähitukipalvelu (On-Site Support) on Atean tuottamaa asiakkaan it-ympäristöön kohdistuvaa palvelua, joka toteutetaan asiakkaan tiloissa. Se voi olla mm. käyttäjäopastusta ja erilaisia ylläpidollisia toimia kuten asennuksia, siirtoja, lisäyksiä, muutoksia tai poistoja (IMAC/D) asiakkaan ympäristössä oleville määritellyille laitteille. Lue lisää lähitukipalvelusta.
Atea Smart Services koostuu kolmesta osasta:
Atea Smart Services -konsepti on joukko ratkaisuja, joiden avulla voit rakentaa ketterän ja yhteistyöhön perustuvan työympäristön. Sen tarkoituksena on parantaa työntekijöiden työpäiväkokemusta ja helpottaa oppilaitosmaailmassa opetusta. Konsepti mahdollistaa: erilaisten IoT-ratkaisujen, paikannuksen ja tiloista kerätyn tiedon yhdistämisen tulevaisuuden nykyaikaiseen työympäristöön. Atea Meetnow -videoneuvottelupalvelu ja infonäyttöpalvelut nivoutuvat saumattomasti Atea Smart Services -konsepteihin.
Päätelaitehallintapalvelu tarjoaa tehokkaan prosessin päätelaitteiden keskitettyyn hallintaan ja ylläpitoon sekä sovellusten ja päivitysten jakeluun. Palvelun avulla voidaan tuottaa automatisoituja sovellusjakeluja ja tietoturvapäivityksiä sekä ajantasainen päätelaitteiden sovellus- ja laiteinventaari. Palvelu on saatavissa työasemille, kannettaville, puhelimille ja tablet-laitteille. Palvelua tuotetaan sekä perinteiselle (on-premise) että modernille (pilvi) päätelaiteympäristöjen hallintajärjestelmälle.
Atean elinkaarenhallintapalvelu on standardoitu, modulaarinen, asiakaskohtaisesti määritelty it-laitehankintoihin ja elinkaaren hallintaan liittyvä palvelukokonaisuus. Elinkaaripalvelu on modulaarinen ja se koostuu seuraavista vaihtoehtoisista elementeistä:
Lue lisää elinkaaripalveluista ja it-laitteiden kierrätyksestä.