Olemme vuosien aikana kehittäneet oman toimintamallin, jonka avulla voimme viedä asiakkaat hallitusti murrosvaiheiden yli ja ratkaisemme haasteet asiakkaan kanssa erikseen sovittavassa muodossa. Voimme toimia esimerkiksi kokeneen neuvonantajan roolissa, muutoksen hallinnan asiantuntijana tai hankkeiden sekä projektien vetäjänä.
Olemme tunnistaneet asiakkaidemme keskuudessa tarpeen teknologian paremmalle hyödyntämiselle ja johtamiselle. Aika on kallisarvoinen resurssi ja nopeatempoisessa muutosvauhdissa on pysyttävä mukana. Aina ei ole aikaa omalle tietohallinnon kehittämiselle ja johtamiselle, jossa me Atealla haluamme toimia apunasi. Palvelumme on suunnattu liiketoiminnan tai yhteisön johdolle sekä hallinnolle.
Tietohallinnon ja johtamisen kehittämisen palvelumme soveltuu mainiosti erilaisiin tilanteisiin, esimerkiksi neuvonantajan roolissa tai hankkeen vetäjänä. Tilanteet ja tarpeet vaihtelevat. Tässä muutamia esimerkkejä:
Sovimme asiakkaan kanssa yhdessä kokonaisuudesta, rooleista sekä toteutuksen aikajänteestä.
Esimerkki case:
Organisaatio X tarvitsi apua tietohallinnon uudistamisessa, kehittämisessä ja siihen liittyvässä digitalisaatiossa. Tapaamisen ja taustatietojen perusteella Atean asiantuntijat toimivat organisaatiolle tietohallinnon neuvonantajan roolissa. Liikkeelle lähdettiin nykytilan kuvauksella, jossa käytiin läpi mm. tekninen ja hallinnollinen ympäristö, organisaation järjestäytyminen, kriittisimmät rajapinnat sekä kumppanuudet.
Tarpeiden pohjalta Atean asiantuntijat laativat kehityssuunnitelman sekä kokonaisarkkitehtuurin kuvauksen, josta laadittiin kehitysehdotus johdolle. Keskusteluiden lopputuloksena Atean asiantuntijat vetivät kyseisen muutosprojektin onnistuneesti loppuun.
Petri työskentelee Atealla strategiakonsulttina, jossa päätehtävä on katsoa ICT:tä liiketoiminnan lisäarvon tuottajana. Laaja-alaisessa positiossaan hän auttaa yrityksiä saamaan kehitys- ja hallintakulttuurin liiketoimintalähtöiseksi, luomaan yritykselle kokonaisarkkitehtuurin.