Siirry sisältöön
Uutiset17-03-2020

Me vastaamme: Turvaamme asiakkaan liiketoiminnan jatkuvuuden poikkeustilanteessa

Atealle asiakkaiden, työntekijöiden ja kumppanien hyvinvointi on ehdoton prioriteettimme. Olemme päivittäneet toimintaohjeitamme, jotta voimme taata henkilöstömme, asiakkaidemme ja kumppaniemme turvallisuuden sekä varmistaa liiketoiminnan jatkuvuuden. Atean yksi arvoista on Me vastaamme. Me vastaamme siitä, että pyrimme kaikin keinoin turvaamaan asiakaspalvelun, palvelutuotantomme, tukipalvelumme ja logistiikkaketjumme toimivuuden myös poikkeuksellisissa tilanteissa.

Asiakkaan liiketoiminnan turvaaminen

Me vastaamme siitä, että olemme asiakkaan käytettävissä myös digitaalisessa ympäristössä. Etätyö, digitaalinen työskentely  ja fyysisen kontaktin välttäminen ovat nyt vahvin keinomme koronavirusta vastaan. On tärkeää, että asiakkaat ja työkaverit tavoittaa nopeasti ja vaivattomasti, jotta päivittäinen toiminta jatkuu mahdollisimman sujuvana. 

Olemme toistaiseksi muuttaneet asiakastapahtumamme webinaareiksi. Tutustu webinaariohjemaamme. Me vastaamme siitä, että sisältö on taatusti ajankohtainen ja hyödyllinen.

Asiakaspalvelussamme pyrimme korkeaan laatuun  myös poikkeusolosuhteissa. Atean myynti-, asiakaspalvelu- ja tilaus-toimitusprosessin tehtävät on hajautettu usealle eri paikkakunnalle kotimaassa sekä ulkomaille Riikan palvelukeskukseemme palvelutuotantomme sujuvoittamiseksi.

Pyrimme kaikin keinoin varmistamaan tuotteiden toimitukset. Logistiikan ja esiasennuksen palvelut tuotetaan Atean logistiikkakeskuksesta Espoosta sekä Atea-konsernin logistiikkakeskuksesta Ruotsin Växjöstä, minkä lisäksi toimitusvarmuutta varmistetaan useiden yhteistyökumppaneidemme logistiikkakeskuksista.

Useat valmistajat ovat ilmoittaneet, että koronavirusepidemia saattaa vaikuttaa Suomeen tuotavien laitteiden toimitusaikoihin. Saatavuushaasteiden vuoksi pyydämme teitä ottamaan yhteyttä ja tekemään tilauksen laitteista mahdollisimman pian. Pyrimme auttamaan teitä joka tilanteessa ja voimme suositella vaihtoehtoisia laitteita tai laitekokoonpanoja saatavuuden parantamiseksi 

Loppukäyttäjien helpdesk-palveluita tuotetaan sekä Suomessa että Riikassa. Helpdeskimme työskentelee tällä hetkellä pääosin etänä ja meillä on mahdollisuus sijaisiin mahdollisissa sairauslomatapauksissa.

Asiakkailla tapahtuvassa lähituki-, asiantuntija- ja konsultointityössä noudatamme palvelusopimusten mukaista toimintatapaa ja lisäksi kunnioitamme asiakkaidemme omia poikkeustilaohjeistuksia.

Atean laaja alihankintaverkosto mahdollistaa sijaisjärjestelyt suurelta osin.

Atean henkilöstö

Atealla on laadittu selkeät ja laajat toimintaohjeet henkilöstölle epidemian ehkäisemiseksi ja toiminnan turvaamiseksi.

Henkilöstömme tekee pääsääntöisesti etätyötä. Atealla on toimivat työvälineet ja käytännöt ajasta ja paikasta riippumattomaan työntekoon, jota kulttuurimme tukee. Kaikki kokoukset ja tapaamiset on siirretty digitaaliseksi.

Henkilöstömme matkustuskielto on ollut voimassa terveysviranomaisten ja valtioneuvoston suositusten mukaan jo viime viikosta. Mikäli joku henkilöstöstämme on perustellusta syystä joutunut viimeisen viikon aikana matkustamaan ulkomaille, hänet on ohjattu kotikaranteeniin 2 viikon ajaksi. Valvomme tätä huolellisesti.

Mikäli teillä on muuta kysyttävää toimintatavoistamme tai jos teillä on omia koronavirusepidemiaa koskevia ohjeistuksia, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme tai omaan yhteyshenkilöönne Atealla. Olemme täällä asiakkaitamme varten.

Lisätietoja palveluiden tuottamiseen liittyvistä yksityiskohdista, laitetoimituksista ja saatavuuksista saat osoitteesta customercenter@atea.fi