Siirry sisältöön
Marika Rosendahl on räväkkä ja rivakka Customer Success Manager (CSM), jonka rooliin kuuluu asiakkaiden tarpeiden ja tavoitteiden ymmärtäminen. ”Varmistan laadun ja sujuvan yhteistyön ja toimin asiakkaan luottohenkilönä". Vapaa-ajallaan Atean arvopalkinnon saanut Marika rentoutuu perheensä kanssa.
Marika seisoo toimistotilassa ja katsoo kameraa kohden ja pitää kannettavaa tietokonetta kädessään.

”Vastaan asiakasyhteistyöstä it-palveluiden osalta ja toimin asiakkaani edustajana Atealla. Päivittäisen yhteistyön lisäksi tapaamme säännöllisesti ja käymme läpi palvelut, muutokset ja kehitystoimet. Vien asiakkaan palautteet ja toiveet eteenpäin organisaatiossamme, jotta voimme kehittyä yhä paremmiksi.”, Customer Success Manager (CSM) Marika Rosendahl kertoo.

Marika on työskennellyt Atealla vuodesta 2016 ja paneutuu työhönsä täydestä sydämestään – asiakkaan parasta ajatellen. Hän on asiakkailleen ensisijainen kontakti Atealla ja hänen tehtävänään on varmistaa, että yhteistyö kehittyy – löydetään uusia kehityskohteita ja hyödynnetään tarjoamaa.

”Huolehdin yhteistyön sujuvuudesta koordinoimalla palvelutuotantoa ja osaamistamme asiakkaan suuntaan. Varmistan, että palveluprosessimme toimivat ja asiakas saa meiltä laadukasta palvelua sekä lisäarvoa.”

 

Ongelmanratkaisija etsii asiakkaalleen parhaat it-ratkaisut

Marika istuu neuvotteluhuoneessa tumman pöydän äärellä. Edessä on tietokone.

Marika tarkastelee omaa työtään toisaalta hyvin käytännönläheisesti, toisaalta laajemmin Atean kolmen arvon kautta: Me, Me vastaamme ja Me vastaamme tulevaisuudesta

Me vastaamme on arvoistamme minulle läheisin, koska siinä kiteytyy oma toimenkuvani. Customer Success Managerina vastaan asiakastyytyväisyydestä ja myös siitä, että asiakkaan ääni kuuluu Ateassa. Asiakastyytyväisyys on minulle tärkeää”.

”Olen ongelmanratkaisija, joka etsii oikeat palvelut ja tekijät asiakkaan tarpeeseen. Työskentelen tiiviisti yhdessä koko organisaation kanssa. Vuosia Atealla toimineena tunnen tarjontamme ja kyvykkyytemme hyvin. Parasta työssäni on IT-palvelunhallinnan monipuolisuus. En hätkähdä yllättäviäkään tilanteita”.

Marikan asiakkaat hankkivat Atealta tyypillisesti palveluita, kuten Service Desk -tukipalveluita ja lähitukea sekä hallintaan ja valvontaan keskittyviä infrapalveluita, palvelin-, pilvi- ja kapasiteettipalveluita, elinkaaripalveluita sekä asiantuntijapalveluita.

”Tehtäväni on varmistaa, että palvelukokonaisuus toimii.  Osalla asiakkaistani on toimintaa 24/7 globaalisti, eli työskentelen kahdella kielellä, suomeksi ja englanniksi.”

Millaista on Customer Success Managerin työ?

”Työmme on jatkuvaa kehitystä. Ajantasaista tietämystä vaaditaan usealta eri osa-alueelta, niin markkinasta kuin tarjoamasta ja teknologioista aina prosesseihin ja parhaisiin käytäntöihin asti. Päivät ovat todella vaihtelevia ja vauhdikkaita, pitää joustaa ja priorisoida sekä ennen kaikkea olla aina valmis muutoksiin.”

Atean Customer Success Managereita on ympäri Suomea, Marikan toimipiste on Tampere.

”Saan tukea loistavalta tiimiltämme. Käymme säännöllisesti läpi esimerkiksi palvelutuotantoon ja laadunvarmistukseen liittyviä asioita, autamme ja tuemme toisiamme. Asiakkailta nousee usein samantyyppisiä tarpeita, joita voidaan edistää tiimin kanssa. Asiakastyössä on suuri merkitys sillä, että meilläkin on yhteiset tavoitteet ja käytännöt, koska haluamme tuottaa mahdollisimman yhdenmukaista ja sitä kautta laadukasta palvelua.”

Vuoden 2020 arvopalkinnon saaja laittaa itsensä likoon sataprosenttisesti

Marika seisoo toimistorakennuksessa katselleen yläviistoon.

Asiakkaat luottavat Marikaan. ”Olen hyvin kiitollinen asiakkailta saamastani luottamuksesta. Se on tämän työn palkinto ja myös edellytys hyvään yhteistyöhön.”

Myös kollegat arvostavat Marikan osaamista ja sitoutumista. He äänestivätkin hänet Atean vuoden 2020 yhdeksi arvopalkinnon saajaksi. Palkinnon perusteluissa kuvaillaan: ”Marika on loistava CSM, joka laittaa aina itsensä likoon sataprosenttisesti ja kannustaa meitä muitakin antamaan 110 prosenttia. Hän kehittää itseään, osaamistaan ja ymmärrystään myös niissä asioissa, jotka eivät ole suoraan hänen vastuullaan. Hän on atealainen suurella sydämellä ja räiskyvällä persoonallisuudella!”

Kollegojen palaute lämmittää ja vetää nöyräksi. ”Koen olevani usein melko vaativa, oli hienoa kuulla, että muut arvostavat työtäni”.

Työtä olisi kellon ympäri, mutta Marika osaa myös vaihtaa vapaalle. Se on ehdoton edellytys työssä jaksamiselle. Hän rentoutuu parhaiten oman perheensä parissa.

”Meillä on kaksi lasta, jotka osaavat jo huomauttaa, jos kone on liian pitkään auki. Vapaa-ajalla lähdetään yhdessä mökille ja luontoon, jätetään työasiat pois mielestä. Mökillä on muuten maailman paras auringonlasku, siinä mieli viimeistään lepää.”