Siirry sisältöön
Service Delivery Manager Hannu Kreivi tekee työkseen sitä, mistä eniten nauttii: palvelee Atean asiakkaita keskittyen tuotteisiin ja tuoteteknologiaan. ”Hyvä asiakaspalvelija on alansa asiantuntija: kuuntelee, kommunikoi ja pitää asiakkaansa tilanteen tasalla”, hän summaa.

Aloitin Product Sales Managerina tuotemyyntitiimissämme alkuvuodesta 2020. Sitä ennen työskentelin Atealla Account Managerina eli asiakkuusvastaavana pari vuotta.

Suurin ero entiseen työnkuvaani on se, että nyt keskityn puhtaasti tuotteisiimme ja tuoteteknologiaamme. Autan asiakkaitamme löytämään heidän tarpeitaan vastaavat Atean tuotteet ja ratkaisut sekä huolehdin omalta osaltani, että täytämme lupauksemme asiakkaillemme.

Teen myös yhteistyötä tilaustenkäsittelyhenkilöstömme, yhteistyökumppaneidemme, päämiestemme ja tukkureidemme kanssa. Vastaan tuotekyselyihin ja tuotteisiin liittyviin tarjouspyyntöihin sekä ylläpidän asiakaskohtaisia verkkokauppavalikoimia.

Tässä työssä saan tehdä sitä, mistä eniten tykkään eli palvella asiakkaita. Pidän säännöllisesti yhteyttä minulle nimettyihin asiakkaisiin. Yhdessä päätämme, millainen tuote- ja ratkaisukokonaisuus sopii parhaiten heille.

Suuri osa asiakkaistani on julkisen sektorin toimijoita, esimerkiksi päiväkoteja ja oppilaitoksia. Yhteistyö voi edetä esimerkiksi näin: Päiväkoti ottaa minuun yhteyttä, sillä siellä tarvitaan uusia päätelaitteita. Pohdimme päiväkodin it-hankinnoista vastaavan kanssa, millainen heidän tarpeensa on ja miten voimme sen toteuttaa. Teen tarjouksen ja kun se on hyväksytty, asiakas tilaa tuotteet verkkokauppamme kautta.

Asiakaspalvelutyössä tärkeintä on, että asiakkaan tarpeisiin reagoidaan mahdollisimman nopeasti ja laadukkaasti. Hyvä asiakaspalvelija on alansa asiantuntija: kuuntelee, kommunikoi ja pitää asiakkaansa tilanteen tasalla.

Asiakaspalvelun merkitys yrityksissä on mielestäni korostunut viime vuosina entisestään. Hyvä asiakaspalvelu on myös yrityksen käyntikortti. Sosiaalisen median aikakaudella palautekanavien määrä on moninkertaistunut, ja myös asiakaskokemuksia on monenlaisia. Seuraan aktiivisesti sivustomme kautta tulevaa palautetta.

Aikaisemmassa työssäni liikuin paljon kentällä asiakkaitamme tavaten, nyt työskentelen pääsääntöisesti Oulussa toimistolta käsin. Meillä on hyvin tiivis työyhteisö, ja pidämme yhteyttä Teams-sovelluksen kautta.

Ympärilläni on toistakymmentä Atean tuotetiimiläistä ympäri Suomen ja meillä kaikilla on sama työnkuva. Välimatkoista huolimatta tuntuu kuin olisimme samojen seinien sisäpuolella. Tiimipalavereissa pallottelemme ideoita ja vaihdamme kuulumisia.

Olen ollut it-alalla parikymmentä vuotta, pääosin teknisenä järjestelmäasiantuntijana ja myöhemmin myös palvelupäällikkönä ja tiiminvetäjänä. Tietokoneet kiinnostivat jo pienenä poikana sen verran, että tiesin melko pian, että tätä haluan tehdä.

Työskentelin Atealla ensimmäisen kerran jo 2000-luvun puolivälissä, mutta sitten olin hetken muualla. Jonkinlainen kaipuu jäi, sillä täällä ollaan taas! Viihdyn täällä ja olen iloinen, että sain mahdollisuuden palata takaisin.

Vapaa-ajallani vietän aikaa perheeni kanssa. Perheeseeni kuuluu aviopuoliso ja neljä lasta. Olen pelannut lentopalloa 32 vuotta. Nykyään pelaan paikallisessa seurassa ja harjoittelemme 2–3 kertaa viikossa. Minut löytää välillä myös golfkentältä. Urheilu antaa hyvää vastapainoa työlle ja päätetyöskentelylle: asiat sujuvat, kun sekä pää että kroppa voivat hyvin.