Tietomurtojen määrä lisääntyy jatkuvasti. Jopa 75 % pienistä ja keskisuurista organisaatioista on ollut tietomurron kohteena (PwC 2015). Vakavan tietomurron kustannukset voivat nousta satoihin tuhansiin tai jopa miljooniin euroihin yrityksen koosta riippuen. Kalasteluviestin klikkauksesta hyökkäyksen alkuun tarvitaan vain reilu minuutti. Ei ole siis sama, miten tietoturvastaan huolehtii.
Pelkkä palomuuri ja virustorjunta eivät enää riitä tiedon suojaamiseen. Myös tietoturvalle asetetut vaatimukset kasvavat jatkuvasti: liikkuvien työntekijöiden määrä lisääntyy ja pääsy palveluihin tarvitaan kaikkialta. Tärkeintä, mitä yritykset voivat tietoturvan eteen tehdä, on suojata tiedon käyttöä kuten sähköposti- ja webbiselausliikennettä. Organisaatiosta ulos menevän liikenteen seuraaminen on tärkeämpää kuin palomuurilla torjuttavan sisään tulevan, ja olennaista on myös päätelaitteiden välisen liikenteen näkyviin saaminen.
Nykyaikaiseen suojautumiseen kuuluvat turvallisuutta parantava teknologia, haavoittuvuuksien korjaaminen ja tietoteknisen ympäristön jatkuva valvonta. Useimmat ratkaisuistamme ovat tarjolla joko asiakaskohtaisina toteutuksina tai kokonaispalveluna asiakkaalle, esimerkiksi Atean jaetulta palvelualustalta tai pilviratkaisuna.