Ostoskori Sulje

Ostoskori on tyhjä

Language
Chat
Offline
Asiakaspalvelijamme eivät tällä hetkellä ole tavoitettavissa
Tarvitsetko apua? Katso tästä asiakaspalvelumme yhteystiedot:
Uusi asiakas
Chat
Offline
Asiakaspalvelijamme eivät tällä hetkellä ole tavoitettavissa
Tarvitsetko apua? Katso tästä asiakaspalvelumme yhteystiedot:
Alv. 0%

eShop Q & A - Usein kysyttyä

Atea eShop on markkinoiden edistynein it-verkkokauppa ja -hankintajärjestelmä samassa paketissa. It-laitteiden ja ohjelmistojen lisäksi Atea eShopista voit hankkia myös erilaisia it-infran palveluita kuten esimerkiksi laitteiden esiasennuksia ja elinkaaripalveluita.


Käyttäjätunnukset ja kirjautuminen

Kuka voi saada käyttäjätunnuksen eShopiin?
Yritysasiakkaat ja yhteisöt, joilla on voimassaoleva y-tunnus. eShop palvelee yksilöllisesti kaikkia yritysasiakkaita yrityksen koosta riippumatta.

Mistä saan käyttäjätunnuksen eShop:iin?
Täytä Uusi asiakas -lomake. Myös ilman käyttäjätunnuksia näet eShopin hinnat ja tuotteiden saatavuuden, sekä voit tehdä tilauksen käyttämällä luottokorttia tai pankkitunnuksia.

Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden salasanan?
Voit pyytää uuden salasanan klikkaamalla kirjautumissivulla olevaa ”Etkö muista salasanaasi?” -linkkiä. Saat sähköpostitse aktivointilinkin joka on voimassa 3 päivää.

Onko salasanassa oltava tiettyjä merkkejä?
Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sisältää ainakin kolme näistä vaatimuksista:
iso kirjain (A-Ö), pieni kirjain (a-ö), numero (0-9) tai erikoismerkki (esim. !@#$%^&*)


Yrityskohtainen tili

Miten saan itselleni yrityskohtaiset paketit ja valikoimat käyttöön?
Voit luoda itse paketteja tai vakiotuotteita oman asiakastunnuksesi taakse. Mikäli olet ylläpitäjä, voit myös jakaa valikoiman koko yritykselle. Keskustele Atean kanssa yrityskohtaisista mahdollisuuksista vakiovalikoiman luomiseen. 

Miten saan yrityskohtaisen hinnoittelun käyttööni?
Keskustele Atean yhteyshenkilön kanssa mahdollisista hinnoitteluista.

Miksi kaikki tuotteet eivät näy eShopissa?
Käyttäjätunnuksella voi olla rajattu näkymä, joka estää koko tuotevalikoiman näkymisen. Ota yhteys yrityksesi ylläpitäjään tai Customercare@atea.fi. 


Hinnat ja tarjoukset

Olen tilaamassa useampia laitteita kerralla, mistä voin pyytää tarjouksen?
Kysy tarjousta Atean yhteyshenkilöltä, Chat palvelusta tai sähköpostitse Customercare@atea.fi. Sovitut tarjoukset saadaan helposti näkyville eShopiin asiakkaan tilattavaksi. 

Saako hinnasta alennusta, jos tilaan useamman tuotteen, vai määräytyykö hinta suoraan yksittäisten tuotteiden summasta?
Jos olet tilaamassa useampaa laitetta, kannattaa pyytää tarjous tai yrityskohtainen hinnoittelu. Parhaan saatavilla olevan yksikköhinnan näet aina eShopista. Kysy lisää Atean yhteyshenkilöltä, Chat palvelusta tai sähköpostitse Customercare@atea.fi.

Sisältävätkö hinnat arvonlisäveron (ALV)?
eShopin hinnat näytetään oletuksena verottomina. Mikäli olet kirjautuneena eShopiin, voit muuttaa oletuksen verolliseksi ”Omat sivut” -valikon ”Omat tiedot” -kohdasta. Mikäli et ole kirjautuneena, voit ostoskorin alalaidasta valita näytetäänkö hinnat verollisina vai verottomina. Näet myös tilauksen ja tuotteiden arvonlisäveron osuuden aina eroteltuna kassalla.


Tilaaminen

Miten löydän tarvikkeen myynnistä poistuneelle tuotteelle?
Käytä eShopin tarvikehakua. Löydät alkuperäiset tarvikkeet tarvikehausta eShopin ylävalikosta. Mikäli et löydä haluamaasi, kysy lisää Chat palvelusta tai sähköpostitse Customercare@atea.fi niin katsomme sinulle sopivat tarvikkeet.

Tarvitsen tilaukseni kanssa apua, mitä teen?
Mikäli et löydä näistä ohjeista apua, ota yhteys Ateaan chatin kautta tai sähköpostitse Customercare@atea.fi.

Mitä minun pitää tehdä, jotta pääsen tilaamaan?
Voit tilata eShopista kirjautumatta käyttäen Collector lasku -maksutapaa, luottokorttia tai pankkitunnuksia. Mikäli haluat saada tilauksen Atea laskulla, sinun tulee kirjautua eShopiin. Hae tunnuksia täältä.

Voinko tilata tuotteet kotiovelleni?
Tuotteet toimitetaan aina valitsemaasi toimitusosoitteeseen. Mikäli tilaukselle ei ole vastaanottajaa tilauksen toimituksen aikana, toimitetaan paketti yleensä lähimpään paketinnoutopisteeseen.

Haluaisin tilata lisämuistia tietokoneeseeni, mutta en tiedä mikä olisi oikea tuote. Mistä löytyisi tietoa?
Voit käyttää eShopin Kingston muistihakua (Tarvikehaku -> Kingston muistihaku), joka löytää muistit myös mallistosta poistuneille koneille.

Voinko tehdä tilauksen yksityishenkilönä?
Ikävä kyllä toistaiseksi palvelumme on suunnattu yrityksille, joilla on voimassaoleva yritystunnus.


Toimitus ja toimitusajat

Miksi eShopin tuotteissa on erivärisiä ”pallukoita” (sininen/vihreä)?
Vihreä - tuotetta on saatavilla ja toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Sininen - tilaustuote, tarkista tuotteen saatavuus asiakaspalvelusta.

Voinko seurata tilauksia?
eShopissa on Tilauksen seuranta -valikko, josta löydät kaikki tilaukset, laskut, lähetyksen seurannan, sarjanumerohaun, sekä raportttityökalun. Raportoinnin avulla saat tehtyä yrityksellesi esimerkiksi kuukausittaiset tilaus- ja laskuraportit. Lähetyksen seurannassa voit katsoa paketin tarkempaa tilaa ja toimittajakohtaista kuljetusseurantaa.

Toimituksella on kiire, onko minun mahdollista noutaa tuote jostain?
Varastossa olevien tuotteiden toimitus on 1-3 arkipäivää ja toimitamme ne haluamaasi tomitusosoitteeseen. Tuotteille ei valitettavasti ole noutomahdollisuutta.

Kuinka kauan kestää saada tuotetta jota ei ole varastossanne?
Jokaisen tilauksen kohdalla kerrotaan saatavuusaika-arvio, mikäli tuotetta ei ole varastossa. Arvio päivittyy jatkuvasti ja automaattisesti, joten se on aina tarkin saatavilla oleva arvio. Kysy lisää toimitusajoista Chat palvelusta tai sähköpostitse Customercare@atea.fi.

Haluan, että kaikki tilaamani tuotteet toimitetaan samassa paketissa, miten toimin?
Tilauksilla on aina oletuksena osatoimitusmaksu taataksemme nopeimman ja edullisimman tavan tuotteiden toimitukseen. Mikäli haluat taata tilauksen toimituksen yhdessä paketissa, voi tiedon päivittää kassalla tilausta tehdessä. Kokonaistoimituksista veloitamme erillisen kokonaistoimitusmaksun.

Toimitatteko tuotteita ulkomaille?
Kyllä, tuotteet voidaan toimittaa myös ulkomaille. Ulkomaantoimituksiin lisätään paketin koosta muodostuva toimitusmaksu. Ulkomaantoimitusmaksu lisätään tilauksille tilauksen käsittelyssä joten huomioithan että todellinen toimituskulu ei näy kassalla.

Kuinka kauan kestää saada esiasennettu tuote?
Esiasennettujen tuotteiden toimitusaika on 5-7 päivää. Tämä koskee vain pienempiä tilauksia. Yli 20 laitteen tilaukset käsitellään projektitilauksina, jolloin aikataulut sovitaan erikseen.

 

Maksutavat

Haluan maksaa luottokortilla ostokseni, miten toimin?
Voit maksaa tilauksen luottokortilla (VISA ja MasterCard), pankkitunnuksilla tai Collector lasku -maksutavalla riippumatta siitä onko sinulla Atean asiakastiliä. Ota yhteyttä Atean yhteyshenkilöön, Chat palveluun tai Customercare@atea.fi mikäli sinulla on asiakastili, mutta ei edellä mainittuja maksutapoja kassalla.

Haluan kysyä laskustani, mihin olen yhteydessä?
Atea lasku:
Näet tilauksien laskutiedot, sekä PDF laskun suoraan eShopista (Omat sivut - Laskuhistoria). Epäselvyyksissä saat nopeimman avun Chat palvelun kautta. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostitse Customercare@atea.fi.
Collector lasku:

Laskua koskeviin tiedusteluihin vastaa Collector Payments Finland Oy:n asiakaspalvelu p. 02 2700 580. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen B2B@collectorpayments.fi.

Kassalla oleva yrityksen laskutusosoite on virheellinen, miten toimin?
Ota yhteys Atean asiakaspalveluun mikäli haluat muuttaa laskutusosoitteen tietoja. Laskutiedot päivitetään aina Atean toimesta.

 

Palauttaminen ja vaihtaminen

Ostamani tuote on rikki tai paketti on puutteellinen, mitä teen?
Katso huolto-ohje tai täytä tuotepalautuslomake.

En haluakaan tuotetta, jonka juuri ostin. Onnistuuko palautus?
eShopin verkkokaupassa pätee yrityskaupan toimitusehdot ja näin ollen tuotteilla ei ole kuluttajakaupan vaihto- ja palautusoikeutta.

Tuote hajosi takuuajan sisällä, mutta olen hävittänyt takuukuitin. Miten toimin saadakseni tuotteen takuuhuoltoon?
Vanhojen tilauksien tiedot ja laskut saat eShopista, Tilaushistoriasta ja Laskuhistoriasta. Löydät myös eShopista kaikkien valmistajien takuu- ja huolto-ohjeet.

Toimituksessa oli väärä tuote, miten toimin?
Ota mahdollisimman pian yhteys Atean asiakaspalveluun, esimerkiksi Chat palvelun kautta.

Toimituksesta puuttui tuote/tuotteita, mihin olen yhteydessä?
Tilauksilla on oletuksena osatoimitus. Tarkista siis ensin onko osa tuotteista vielä toimituksessa. Mikäli tuotteet näkyvät toimitettuna useamman päivän, etkä ole saanut niitä, ota yhteys Atean asiakaspalveluun täyttämällä tuotepalautuslomake. Voit myös kysyä lisää Chat palvelusta tai sähköpostitse Customercare@atea.fi.

Laite on rikki, miten toimin?
Katso valmistajakohtaiset takuu- ja huolto-ohjeet eShopista tai täytä tuotepalautuslomake.