Ostoskori Sulje

Ostoskori on tyhjä

Language
Chat
Offline
Asiakaspalvelijamme eivät tällä hetkellä ole tavoitettavissa
Tarvitsetko apua? Katso tästä asiakaspalvelumme yhteystiedot:
Uusi asiakas
Chat
Offline
Asiakaspalvelijamme eivät tällä hetkellä ole tavoitettavissa
Tarvitsetko apua? Katso tästä asiakaspalvelumme yhteystiedot:
Alv. 0%

eSHOP käyttöohjeet

Tältä sivulta löydät ohjeita eSHOPin eri toimintoihin liittyen. Alla olevien pikalinkkien kautta pääset siirtymään suoraan haluamaasi ohjeeseen. Lataa PDF ohje

Mikäli sinulla on kysymys johon et löydä apua tältä sivulta, ota yhteys Ateaan Chatin, sähköpostin customercare@atea.fi tai yhteyshenkilösi kautta.



Sisäänkirjautuminen

Atea Finland Oy perustaa loppukäyttäjälle käyttäjätunnukset jolla voidaan kirjautua järjestelmään.  Mikäli käyttäjä on määritelty asiakkaan ylläpitäjärooliin, voi hän ylläpitäjänä luoda lisää käyttäjiä asiakkuuden taakse.

Sisäänkirjautuminen käyttäjätunnuksilla

Mikäli sinulla on aktiiviset tunnukset eSHOPiin, voit kirjautua valitsemalla oikeasta ylänurkasta "Kirjaudu" ja syöttämällä käyttäjänimen ja salasanan.

Salasana unohtunut

Valitsemalla ”Salasana unohtunut?” painikkeen ja kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi, saat sähköpostitse aktivointilinkin salasanan uusimiseen. Linkki on voimassa 3 päivää ja mikäli et vaihda salasanaa tänä aikana, tulee sinun pyytää uusi aktivointilinkki. 




Tuotehaku

Kaikki tuotteemme löydät ylävalikon kohdasta ”Tuotteet”. Tuotteita voi myös hakea ylävalikon alla olevasta vapaasta hakukentästä.



Muualla kuin etusivulla hakukentän saa avattua oikean ylänurkan suurennuslasi-ikonista.



Voit yhdistellä eri suodattimia ja esimerkiksi valita kannettavia usealta eri valmistajalta.


Kun kirjoitat sanan hakukenttään, eSHOP tekee ehdotuksia hakusanoista. eSHOP ehdottaa vain sanoja ja tuotteita jotka ovat osa valikoimaamme.


Hakutuloksia on lisäksi mahdollista rajata vapaalla tekstillä hakusuotimien ylälaidassa olevan hakukentän avulla.





Tarvikehaku

Tarvikehaulla voit helposti hakea uusille tai vanhoille tuotteille tarvikkeita käyttämällä päätuotetta hakukriteerinä. Esimerkiksi hakiessasi Lenovo ThinkPad T460s kannettavalle tarvikkeita, voit antaa hakusanaksi pelkästään "T460s".




Minun tuotteeni

Minun tuotteeni -valikosta löydät:

Vakiotuotteet (Yritys)

Yritykselle määritelty vakiotuotevalikoima

Tuotepaketit (Yritys)

Yritykselle määritellyt tuotepaketit

Omat vakiotuotteet

Itse tallentamasi vakiotuotteet

Omat tuotepaketit

Itse tallentamasi tuotepaketit

Tarjoukset

Atean sinulle osoittamat tarjoukset





Vakiotuotteet

Vakiotuotteisiin voidaan lisätä useasti ostettuja tuotteita helpottamaan tuotevalintaa. Vakiotuotelistat voidaan tallentaa käyttäjäkohtaiseksi tai jakaa yrityksen muiden asiakasnumeroiden käyttöön. Vakiotuotteet tallennetaan lisäämällä tuotteita muistilistalle ja sen jälkeen muistilistan kautta valitsemalla ”Lisää tuote: Vakiotuotteisiin”.


Voit lisätä tuotteita muistilistalle tuotelistauksista ja tuotekorteilta löytyvällä painikkeella.

Vakiotuotteita tallentaessa valitaan, lisätäänkö ne johonkin olemassa olevaan vakiotuotekategoriaan vai luodaanko uusi.  Mikäli luodaan uusi vakiotuotekategoria, valitaan lisäksi, tallennetaanko se vain itselle vai jaetaanko se valituille yrityksen asiakasnumeroille. 



Tuotepaketit

Tuotepaketti voidaan tallentaa käyttäjäkohtaiseksi tai jakaa yrityksen muiden asiakasnumeroiden käyttöön. Tuotepaketti rakennetaan lisäämällä tuotteita muistilistalle ja sen jälkeen muistilistan kautta valitsemalla ”Lisää tuote: Tuotepakettiin”.


Voit lisätä tuotteita muistilistalle tuotelistauksista ja tuotekorteilta löytyvällä painikkeella.

Tuotepaketille annetaan nimi, kuvaus (vapaaehtoinen) ja valitaan sille kategoria tai luodaan uusi. Lisäksi valitaan, näkyykö tuotepaketti vain itselle vai valituille yrityksen asiakasnumeroille. Tuotepakettiin voi myöhemmin lisätä tuotteita valitsemalla ”Lisää tuotepakettiin” ja valitsemalla olemassa oleva tuotepaketti listalta.



Muistilista


Muistilistalle on helppo kerätä haluamiasi tuotteita ja sen jälkeen lisätä tuotteet Vakiotuotteisiin, Tuotepakettiin tai vertailutyökaluun.


Voit lisätä tuotteita muistilistalle tuotelistauksista ja tuotekorteilta löytyvällä painikkeella.





Tilaaminen

Tilausasiakkaan tiedot

Mikäli käyttäjätunnukseen on liitetty useita asiakasnumeroita, voi asiakasta vaihtaa valitsemalla eSHOPin ylävalikosta ”Vaihda asiakas”.


Tilattavat tuotteet

Hae haluamasi tuote (kts. kohta "Tuotteiden hakeminen") ja valitse ’Osta’ -painike siirtääksesi tuote ostoskoriin. Voit siirtää ostoskoriin kerralla useita tuotteita kirjoittamalla haluamasi määrä ’Osta’ painikkeen vieressä olevaan numerokenttään.


Tuote siirtyy ostoskoriin sivun oikeaan yläreunaan.



Ostoskori

eSHOPin oikeasta ylänurkasta avautuvassa ostoskorissa voit helposti muokata tuotteiden määriä, poistaa tuotteita ostoskorista, tallentaa ostoskorin myöhempää käyttöä varten tai tyhjentää koko ostoskorin.



Ostoskorin alalaidasta voit myös helposti valita näytetäänkö ostoskorissa ja muualla eSHOPissa ALVn sisältämät hinnat.




Toimitusosoitteet

Toimitusosoitteiden hallintaan liittyvää ohjeistusta päivitetään. Mikäli sinulla on toimitusosoitteisiin liittyviä kysymyksiä, ota yhteys Ateaan Chatin, sähköpostin customercare@atea.fi tai yhteyshenkilösi kautta.



Laskutusosoitteet

Laskutusosoitteiden hallintaan liittyvää ohjeistusta päivitetään. Mikäli sinulla on laskutusosoitteisiin liittyviä kysymyksiä, ota yhteys Ateaan Chatin, sähköpostin (customercare@atea.fi) tai yhteyshenkilösi kautta.



Hyväksyntäketju

Mikäli yritykselläsi on käytössä tilauksien hyväksyntäketju, saat asetukset esiin valitsemalla Käyttäjäylläpidon käyttäjäkortilta ”Käyttäjän tilaukset vaativat hyväksynnän” tai ”Käyttäjällä on oikeus hyväksyä tilauksia”.



Käyttäjäylläpito

Uuden käyttäjän luominen

Mikäli sinulla on ylläpito-oikeudet eSHOPiin, voit luoda uusia käyttäjiä valitsemalla ylävalikosta Omat sivut-> Käyttäjäylläpito. Voit myös tarkastella yrityksesi hyväksyntäketjua käyttäjäylläpidon kautta.

Valitse ’Luo uusi käyttäjä’ tai kopioi olemassaolevan käyttäjän tiedot ja muuta tarvittavat tiedot.

Täytä tarvittavat tiedot, tähdellä (*) merkatut kentät ovat pakollisia.

Valitse rooli                                   Valitse käyttäjärooli jonka mukaan uuden käyttäjän oikeudet määräytyvät
Oletuskieli                                     Millä kielellä eSHOP oletuksena näytetään uudelle käyttäjälle (FI, SE, EN)
Liitetyt asiakkaat                        Valitse asiakkaat joihin haluat käyttäjän kiinnitettävän tai lisää uusia asiakkaita.

Samalla sivulla voi myös halutessaan määritellä hyväksyntäasetuksia, mikäli hyväksyntäketjut ovat käytössä. Katso tarkempia ohjeita kohdasta hyväksyntäketju.





Omat tiedot


Omat tiedot -sivulle pääset valitsemalla ylävalikosta Omat sivut -> Omat tiedot.



Omat tiedot -sivulla voit esimerkiksi vaihtaa salasanasi, muokata omia tietojasi ja asetuksiasi ja vaihtaa kaupan kieltä.




Tilauksien seuranta

Tilauksien seuranta löytyy Omat sivut –valikon alta. Voit tarkastella tilauksiesi tilaa, katsoa historiatietoja, tulostaa PDF laskun tai vaikka luoda yrityksellesi kuukausittaisia raportteja. 

           


Raportit

Luo vuosittaisia, kuukausittaisia tai vaikka päiväraportteja tilauksista, laskuista, sarjanumeroista. Voit luoda raportit ennakkoon koko vuodelle ja järjestelmä täyttää tietoa raporttiin sitä mukaa kun tilauksia tulee kyseiselle aikavälille.

Täytä hakukriteerit raporttia varten. Huomioithan että Raportin nimi ja halutut kentät tulee täyttää ennen raportin luomista. Painike muuttuu oranssiksi vasta kun pakolliset tiedot on syötetty.

Voit myös valita kenelle haluat raportin näkyvän (Yksityinen = sinun tunnuksille henkilökohtainen, Asiakas = kaikille asiakasnumerosi käyttäjille näkyvä, Asiakasryhmä = kaikille asiakasryhmän alla olevien asiakasnumeroiden käyttäjille, eli koko konsernille).

Tämän jälkeen ohjaudut alkunäkymään, jossa näet juuri luomasi raportin.

Voit nyt tarkastella raporttia eSHOP näkymässä, jolloin voit myös siirtyä suoraan tilauksien tarkempiin tietoihin raportin kautta.

Voit myös lähettää raportin haluamiisi sähköpostiosoitteisiin valitsemalla kirjekuoren kuvan. Mikäli raportti on liian suuri lähetettäväksi sähköpostiin, saat ilmoituksen ennen lähetystä. Raportti tulee sähköpostiin Excel -muodossa.



Lisenssit

Lisenssien hallintaan liittyvää ohjeistusta päivitetään. Mikäli sinulla on lisensseihin liittyviä kysymyksiä, ota yhteys Ateaan Chatin, sähköpostin customercare@atea.fi tai yhteyshenkilösi kautta.