Siirry suoraan pääsisältöön Siirry suoraan hakuun
Language
Uusi asiakas

IDR Laiterekisteri

  IDR - Laitteiden elinkaaren hallintaratkaisu

Tehosta työaikaa ja luo kustannussäästöjä IDR:n avulla


IDR on laitteiden elinkaaren hallintaratkaisu, joka tuo laitetiedot älypuhelimiin IDR-älytarraa koskettamalla sekä optimoi laitteiden elinkaaria aina hankinnasta poistoon asti.

IDR:n palvelu solveltuu kaikkien IT-laitteiden seurantaan; päätelaitteisiin, AV-laitteisiin, tulostimiin, verkkolaitteisiin jne. Myös asiakkaan muu irtain omaisuus voidaan liittää palvelun piiriin (esim. terveydenhuollon, tuotannon ja kiinteistöjen laitteet).

IDR-laiterekisteripalvelun lisäksi tarjoamme uusille toimitettaville laitteille rekisteröintipalvelun. Tämä tarkoittaa sitä, että uudet laitteet voidaan toimittaa asiakkaalle valmiiksi IDR-älytarroilla merkittyinä ja luotuina asiakkaan IDR-tilille kaikkine laitetietoineen.  




Palvelun toimintaperiaate

1.
IDR perustuu lähilukuteknologiaan, jossa jokainen seurattava laite merkitään yksilöivällä NFC-sirun sisältävällä IDR-älytarralla.

2.
Älytarraa koskettamalla älypuhelin tai tablet-laite hakee laitteen tiedot pilvipalvelusta suoraan näytölle. Erillisiä applikaatioita ei tarvita, sillä palvelu on selainpohjainen.

3.
IDR-älytarra on täysin huoltovapaa ja kestää kovaakin käyttöä. Älytarrat kestävät myös terveydenhuollon vaativaa käyttöä, mm. desinfiointia, höyrypesua jne.

4.
IDR-älytarroja on saatavilla eri kokoisia ja mallisia kaikkiin erilaisiin tarpeisiin. Laitteita voidaan luoda IDR:ään myös ilman fyysistä IDR-älytarraa.


Katso 2 min. esittelyvideo ratkaisusta:


Esimerkkejä toiminnallisuuksista

Jokainen IDR:n käyttäjä saa kuukausittain laitteiden elinkaariraportin sähköpostitse. Raportilta näkee yhdellä silmäyksellä oman laitekannan tilanteen. Mikäli omalla vastuualueella oleviin laitteisiin vaaditaan toimenpiteitä, saadaan raportit suoraan auki klikkaamalla laitemääriä.

IDR:ssä jokaiselle laitteelle voidaan asettaa oma huoltoyhtiö. Sähköinen huoltopyyntö voidaan lähettää aina oikealle huoltoyhtiölle lukemalla IDR-älytarra ja painamalla ”Tilaa huolto”.

IDR pystyy tallentamaan GPS-pohjaisen sijainnin aina, kun IDR-älytarra luetaan. Älytarran kautta IDR myös automaattisesti  inventoi laitteen päivämäärä-, kellonaika- ja käyttäjätietojen kera.



Raportit ja analytiikka

  • IDR-laiterekisterissä on monipuoliset hakutoiminnot, joilla voidaan muodostaa rajattomasti erilaisia laiteraportteja. 
  • Tämän lisäksi on iso joukko valmiita raportteja, jotka on suunniteltu tehostamaan laitekäyttöä sekä helpottamaan organisaation työnohjausta. 
  • Raporttien lisäksi saatavilla on graafisia raportteja mm. laitemääristä, tulevista määräaikaishuolloista, tehdyistä korjauksista, vaaratilanteista ym.

Hyödyt tiivistetysti

• Kaikki laitteiden tieto on saatavilla IDR-älytarrasta helposti ja nopeasti koskettamalla IDR-älytarraa älypuhelimella. 

 • Tiedot ovat aina reaaliaikaisesti saatavilla, tietoja voidaan päivittää muutamassa sekunnissa ja täydet historiatiedot löytyvät koko laitteen elinkaaren ajalta. 

 •IDR-älytarran lukeminen älypuhelimella tallentaa lukijan käyttäjänimen, päivämäärän ja kellonajan sekä GPS-sijaintitiedon (jos käyttäjä sallii). Tiedot ovat nähtävissä interaktiivisella kartalla. 

 • Tärkeät tiedostot ja muu dokumentaatio voidaan ladata laitteelle liitetiedostoiksi ja ne säilyvät näin aina turvallisesti tallessa. 

 • Automaattinen laitteiden elinkaarihallinnan raportointi varmistaa, että laitteet ovat maksimaalisessa käytössä.

• Hankintatietoja voidaan käyttää seuraamaan mm. leasing-sopimuksia sekä käyttö- ja takuuaikoja. Tämän lisäksi hankintadataa voidaan hyödyntää mm. budjetoinnissa ja kilpailutuksissa. 


Saumaton käyttöönotto 

• Jokainen uusi asiakkaamme saa oman nimetyn IDR-tukihenkilön, joka vastaa sekä käyttöönotosta että käytön aikaisesta asiakaspalvelusta. 


• Käyttöönotto on todella helppoa ja se suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden ja lähtökohtien mukaan – ilman erillistä kustannusta!

Integraatiot

• IDR tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet integroida muita järjestelmiä ohjelmistoon. 

• Vaihtoehtoina ovat reaaliaikainen rajapinta tai tietojen siirto siirtotiedostoilla. 

• Käyttövalmis REST API -rajapinta sisältyy jokaiselle asiakkaalle ilman erillistä veloitusta.

• Tiedonsiirtomuotona käytetään JSONia. 

• Esimerkkejä toteutetuista integraatioista: laitteiden luonti ja päivitys, sähköinen huoltopyyntö tiketöintijärjestelmään, elinkaaren aikaisten tapahtumien kirjaus laskutusjärjestelmästä, SSO autentikointi.


Kiinnostuitko IDR-hallintaratkaisusta?  

Keskustelemme mielellämme IDR-hallintaratkaisusta ja sen toteutusmahdollisuuksista. 

Ota yhteyttä