eShop Q & A - Usein kysyttyä

Atea eShop on markkinoiden edistynein it-verkkokauppa ja -hankintajärjestelmä samassa paketissa. It-laitteiden ja ohjelmistojen lisäksi Atea eShopista voit hankkia myös erilaisia it-infran palveluita kuten esimerkiksi laitteiden esiasennuksia ja elinkaaripalveluita.


Käyttäjätunnukset ja kirjautuminen

Kuka voi saada käyttäjätunnuksen eShopiin?
Yritysasiakkaat ja yhteisöt, joilla on voimassaoleva y-tunnus. eShop palvelee yksilöllisesti kaikkia yritysasiakkaita yrityksen koosta riippumatta.

Mistä saan käyttäjätunnuksen eShop:iin?
Täytä Uusi asiakas -lomake. Myös ilman käyttäjätunnuksia näet eShopin hinnat ja tuotteiden saatavuuden, sekä voit tehdä tilauksen käyttämällä luottokorttia, pankkitunnuksia tai Walley lasku -maksutapaa.

Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden salasanan?
Voit pyytää uuden salasanan klikkaamalla kirjautumissivulla olevaa ”Etkö muista salasanaasi?” -linkkiä. Saat sähköpostitse uuden aktivointilinkin joka on voimassa 3 päivää.

Onko salasanassa oltava tiettyjä merkkejä?
Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sisältää ainakin kolme näistä vaatimuksista:
iso kirjain (A-Ö), pieni kirjain (a-ö), numero (0-9) tai erikoismerkki (esim. !@#$%^&*)


Yrityskohtainen tili

Miten saan itselleni yrityskohtaiset paketit ja valikoimat käyttöön?
Voit luoda itse paketteja tai vakiotuotteita oman asiakastunnuksesi taakse. Mikäli olet ylläpitäjä, voit myös jakaa valikoiman koko yritykselle. Keskustele Atean kanssa yrityskohtaisista mahdollisuuksista vakiovalikoiman luomiseen. 

Miten saan yrityskohtaisen hinnoittelun käyttööni?
Keskustele Atean yhteyshenkilön kanssa mahdollisista hinnoitteluista.

Miksi kaikki tuotteet eivät näy eShopissa?
Käyttäjätunnuksella voi olla rajattu näkymä, joka estää koko tuotevalikoiman näkymisen. Ota yhteys yrityksesi ylläpitäjään tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin tai asiakaspalvelusivun kautta. 


Hinnat

Sisältävätkö hinnat arvonlisäveron (ALV)?
eShopin hinnat näytetään oletuksena verottomina. Mikäli olet kirjautuneena eShopiin, voit muuttaa oletuksen verolliseksi ”Omat sivut” -valikon ”Omat tiedot” -kohdasta. Mikäli et ole kirjautuneena, voit ostoskorin alalaidasta valita näytetäänkö hinnat verollisina vai verottomina. Näet myös tilauksen ja tuotteiden arvonlisäveron osuuden aina eroteltuna kassalla.


Tilaaminen

Miten löydän tarvikkeen myynnistä poistuneelle tuotteelle?
Käytä eShopin tarvikehakua. Löydät alkuperäiset tarvikkeet tarvikehausta eShopin ylävalikosta. Mikäli et löydä haluamaasi, kysy lisää Atean yhteyshenkilöltäsi tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin tai asiakaspalvelusivun kautta.

Tarvitsen tilaukseni kanssa apua, mitä teen?
Katso eShopin ohjeet. Mikäli et löydä näistä ohjeista apua, kysy lisää Atean yhteyshenkilöltäsi tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin tai asiakaspalvelusivun kautta.

Voinko tilata tuotteet kotiovelleni?
Tuotteet toimitetaan aina valitsemaasi toimitusosoitteeseen. Mikäli tilaukselle ei ole vastaanottajaa tilauksen toimituksen aikana, toimitetaan paketti yleensä lähimpään paketinnoutopisteeseen.

Haluaisin tilata lisämuistia tietokoneeseeni, mutta en tiedä mikä olisi oikea tuote. Mistä löytyisi tietoa?
Voit käyttää eShopin Kingston muistihakua (Tuoteoppaat -> Kingston muistihaku), joka löytää muistit myös mallistosta poistuneille koneille.

Voinko tehdä tilauksen yksityishenkilönä?
Ikävä kyllä toistaiseksi palvelumme on suunnattu yrityksille, joilla on voimassaoleva yritystunnus.


Toimitus ja toimitusajat

Miksi eShopin tuotteissa on erivärisiä ”pallukoita” (sininen/vihreä)?
Vihreä - tuotetta on saatavilla ja arvioitu lähetysaika on 1-5 arkipäivää. Sininen - tilaustuote, tarkista tuotteen saatavuus asiakaspalvelusta.

Voinko seurata tilauksia?
Omat sivut -> Tilaukset -valikosta voit siirtyä My Ateaan, josta löydät käyttäjäoikeuksistasi riippuen tilaukset, laskut, lähetyksen seurannan, sarjanumerohaun, sekä erilaisia raportteja. Raportoinnin avulla saat tehtyä yrityksellesi esimerkiksi kuukausittaiset tilaus- ja laskuraportit. Lähetyksen seurannassa voit katsoa paketin tarkempaa tilaa ja toimittajakohtaista kuljetusseurantaa.

Toimituksella on kiire, onko minun mahdollista noutaa tuote jostain?
Varastossa olevien tuotteiden arvioitu lähetysaika on 1-5 arkipäivää ja toimitamme ne haluamaasi tomitusosoitteeseen. Tuotteille ei valitettavasti ole noutomahdollisuutta.

Kuinka kauan kestää saada tuotetta jota ei ole varastossanne?
Jokaisen tilauksen kohdalla kerrotaan saatavuusaika-arvio, mikäli tuotetta ei ole varastossa. Arvio päivittyy jatkuvasti ja automaattisesti, joten se on aina tarkin saatavilla oleva arvio. Kysy lisää toimitusajoista asiakaspalvelustamme chatin tai asiakaspalvelusivun kautta.

Haluan, että kaikki tilaamani tuotteet toimitetaan samassa paketissa, miten toimin?
Tilauksilla on aina oletuksena osatoimitusmaksu taataksemme nopeimman ja edullisimman tavan tuotteiden toimitukseen. Mikäli haluat taata tilauksen toimituksen yhdessä paketissa, voi tiedon päivittää kassalla tilausta tehdessä. Kokonaistoimituksista veloitamme erillisen kokonaistoimitusmaksun.

Toimitatteko tuotteita ulkomaille?
Kyllä, tuotteet voidaan toimittaa myös ulkomaille. Ulkomaantoimituksiin lisätään paketin koosta muodostuva toimitusmaksu. Ulkomaantoimitusmaksu lisätään tilauksille tilauksen käsittelyssä joten huomioithan että todellinen toimituskulu ei näy kassalla.

Kuinka kauan kestää saada esiasennettu tuote?
Esiasennettujen tuotteiden toimitusaika on 5-7 päivää. Tämä koskee vain pienempiä tilauksia. Yli 20 laitteen tilaukset käsitellään projektitilauksina, jolloin aikataulut sovitaan erikseen.

 

Maksutavat

Haluan maksaa luottokortilla ostokseni, miten toimin?
Voit maksaa tilauksen luottokortilla (VISA ja MasterCard), pankkitunnuksilla tai Walley lasku -maksutavalla riippumatta siitä onko sinulla Atean asiakastiliä. Ota yhteyttä Atean yhteyshenkilöön, tai asiakaspalveluumme chatin tai asiakaspalvelusivun kautta mikäli sinulla on asiakastili, mutta ei edellä mainittuja maksutapoja kassalla.

Haluan kysyä laskustani, mihin olen yhteydessä?
Atea lasku:
Näet tilauksien laskutiedot, sekä PDF laskun suoraan eShopista (Omat sivut - Laskuhistoria). Epäselvyyksissä saat nopeimman avun Chat-palvelun kautta.
Walley lasku:
Laskua koskeviin tiedusteluihin vastaa Walleyn asiakaspalvelu p. 029 3700 300. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen B2B@walley.fi.

Kassalla oleva yrityksen laskutusosoite on virheellinen, miten toimin?
Ota yhteys Atean asiakaspalveluun mikäli haluat muuttaa laskutusosoitteen tietoja. Laskutiedot päivitetään aina Atean toimesta.

 

Palauttaminen ja vaihtaminen

Ostamani tuote on rikki tai paketti on puutteellinen, mitä teen?
Katso huolto-ohje tai täytä tuotepalautuspyyntö.

En haluakaan tuotetta, jonka juuri ostin. Onnistuuko palautus?
eShopin verkkokaupassa pätee yrityskaupan toimitusehdot ja näin ollen tuotteilla ei ole kuluttajakaupan vaihto- ja palautusoikeutta.

Tuote hajosi takuuajan sisällä, mutta olen hävittänyt takuukuitin. Miten toimin saadakseni tuotteen takuuhuoltoon?
Vanhojen tilauksien tiedot ja laskut saat eShopista, Tilaushistoriasta ja Laskuhistoriasta. Löydät myös eShopista kaikkien valmistajien takuu- ja huolto-ohjeet.

Toimituksessa oli väärä tuote, miten toimin?
Ota mahdollisimman pian yhteys Atean asiakaspalveluun, esimerkiksi Chat-palvelun kautta tai täytä tuotepalautuspyyntö.

Toimituksesta puuttui tuote/tuotteita, mihin olen yhteydessä?
Tilauksilla on oletuksena osatoimitus. Tarkista siis ensin onko osa tuotteista vielä toimituksessa. Mikäli tuotteet näkyvät toimitettuna useamman päivän, etkä ole saanut niitä, voit kysyä lisää Chat-palvelusta.

Laite on rikki, miten toimin?
Katso valmistajakohtaiset takuu- ja huolto-ohjeet eShopista tai täytä tuotepalautuspyyntö.