Tiedote 1.4.2015: Atea Hanselin tietoliikenneverkon laitteiden ja palveluiden sopimuskumppaniksi

Uutiset 2015-03-31
Atea Finland Oy on solminut puitesopimuksen valtion yhteishankintayksikkö Hanselin kanssa tietoliikenneverkon laitteiden ja palveluiden toimittamisesta. Kaksivuotinen sopimus astui voimaan 6.2.2015 ja se sisältää option kahdelle vuodelle.

Puitesopimukseen valittiin julkisen kilpailutuksen kautta Atean lisäksi seitsemän muuta toimittajaa. Sopimuksen arvioitu kokonaisarvo neljän vuoden aikana on 35 miljoonaa euroa. Atean osalta puitesopimus koskee Cisco-konesaliverkkolaitteita ja McAfee-tietoturvalaitteita sekä niihin liittyviä palveluita, minkä lisäksi Atea toimittaa lähiverkkolaitteita ja -palveluita alihankintana kahdelle muulle toimittajalle.

- Hanselin päätös valita Atea sopimuskumppaniksi vahvistaa kykyämme toteuttaa tietoliikenneverkon palveluita tehokkaasti ja luotettavasti julkiselle sektorille. Sopimuksen myötä pystymme tarjoamaan valtionhallintoon entistä laajemman ja turvallisemman kokonaisuuden kattaen myös lähi- ja laajaverkon, sanoo Key Account Manager Riitta Karjalainen Atea Finland Oy:stä.

Valtionhallinnon luotettava kumppani

Hansel Oy on valtion yhteishankintayhtiö, joka kilpailuttaa ja ylläpitää palveluita ja tuotteita koskevia puitejärjestelyjä valtion hankintayksiköille. Atea on tehnyt Hanselin kanssa menestyksekästä yhteistyötä aiemminkin ja uusi puitesopimus on osoitus Atean luotettavuudesta kumppanina.

- Meillä on vahvat näytöt luotettavista tietoturva- sekä konesaliratkaisuista, sekä tuotteillamme kilpailukykyiset hinnat ja kattavat ominaisuudet, Karjalainen toteaa.

Riitta Karjalainen, Key Account Manager, Atea Finland Oy, puh. 040 731 6481
Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6100 työntekijää 83 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atelaisia on noin 350. www.atea.fi