Lehdistötiedote 22.10.2015: Atealle Ciscon Gold Partner -sertifikaatti

Uutiset 2015-10-21
Cisco on myöntänyt Atea Finland Oy:lle Cisco Gold Certified Partner -sertifikaatin. Sertifikaatti myönnetään Ciscon kumppaneille, joiden osaaminen ja palvelut täyttävät kultapartneruustason vaatimukset.

– Sertifikaattiin liittyvien osaamiskriteerien täyttäminen on ollut iso ponnistus meiltä. Toimiessaan sertifioidun kumppanin kanssa asiakkaamme voivat olla varmoja siitä, että saavat parasta mahdollista osaamista ict-ympäristönsä kehittämisen kaikissa vaiheissa, sanoo Atean Partner Manager Ulla Granholm.

Atea saavutti Silver -partneritason vuonna 2011 ja sen jälkeen alkoi työ kohti Gold-tasoa. Atea on Pohjoismaisella tasolla ylivoimaisesti suurin Cisco-kumppani ja sertifioituja teknisiä osaajia on yhteensä yli 300. Gold-tason saavuttaminen Suomessa syventää entisestään Atean ja Ciscon yhteistyötä.

Suomessa Atean Gold Partner -sertifikaatti kattaa seuraavat erikoistumisalueet:

Advanced Borderless Networks Architecture Specialization

Advanced Collaboration Architecture Specialization

Advanced Data Center Architecture Specialization

Advanced Security Architecture Specialization

Sertifioinnin myöntäminen perustuu auditointiin ja auditointi myös uusitaan määräajoin. Gold Partner -sertifikaatin säilyttäminen edellyttää siis pitkäaikaista sitoutumista sen kriteereihin.

Atean vahvuuksina auditoinnissa nousivat esiin muun muassa pitkäaikainen vahva markkina-asema ja kattava osaaminen Suomessa, toimivat palveluprosessit, todistettu maine fiksujen tietotekniikkaratkaisujen toteuttajana sekä monipuolinen asiakaspohja, joka kattaa eri sektorit ja markkina-alueet valtakunnallisesti.

Ulla Granholm, Partner Manager, Atea Finland Oy, puh. 050 444 0381

Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6800 työntekijää 90 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,9 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350. www.atea.fi