Lehdistötiedote 23.10.2013: Sarlin ulkoistaa it-palvelut Atealle

Uutiset 2013-10-22
Teollisen paineilman, automaation sekä energia- ja ympäristöteknologian ratkaisutoimittaja Sarlin ulkoistaa Atealle konesalipalvelut, työasemien elinkaaripalvelut ja lähitukipalvelut. Ulkoistukseen sisältyy myös Sarlinin it-ympäristön kehittämispalveluita. Sopimuksen kesto on kolme vuotta kahden lisävuoden optiolla ja rahallinen arvo yhteensä reilun miljoonan euron luokkaa.

"Ulkoistuksessa ratkaisevaa ovat sekä sujuvat prosessit että kehittäjän ote. Päivittäisessä työssä ratkaisee ripeä ja systemaattinen tapa toimia, pidemmällä tähtäimellä asiakas saa eniten lisäarvoa kumppanista, joka pystyy suorittavan työn ohella myös tarjoamaan ratkaisuja ict-asioiden kehittämiseksi", Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

Atea vastaa käytännössä kaikista Sarlinin ict-infran ylläpitopalveluista yksittäisen hiiren tilauksesta toiminnanohjausjärjestelmän palvelinalustan ylläpitoon.

Kilpailutuksen ratkaisi Atean hyväksi osaamistaso eri ratkaisualueilla, palvelukyky ja ymmärrys Sarlinin liiketoiminnasta.

"Kilpailutimme konesalikapasiteettipalvelut sekä työasemien elinkaaripalvelut, sillä kaipasimme aiempaan kumppanuuteen nähden aktiivisempaa kehittämisotetta palveluiden toteuttamisen lisäksi", Sarlinin it-päällikkö Sakari Puhakka sanoo.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6300 työntekijää 82 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 400.

www.atea.fi