Lehdistötiedote: 16.8.2013: Ateasta Microsoft Surface -tabletin jälleenmyyjä yritysasiakkaille Suomessa ja muissa Pohjoismaissa

Uutiset 2013-08-15
Microsoft on valinnut Atean Microsoft Surface-tablet-tietokoneiden jälleenmyyjäksi yritysasiakkaille kaikissa Pohjoismaissa. Vuosi sitten esitellyt Surface RT- ja Surface Pro -tuotteet tulevat nyt yritysten saataville pohjoismaisille markkinoille. Atea on yksi harvoista useissa Euroopan maissa toimivista jälleenmyyjistä yritysasiakkaille.

"Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä, että meidät on valittu myös Surfacen jälleenmyyjäksi. Tablet-koneissa on huima potentiaali työn mielekkyyden ja tuottavuuden parantamisessa. Valintamme on osoitus vahvasta laite- ja logistiikkaosaamisestamme sekä kyvystämme mahdollistaa ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumaton työnteko asiakasyrityksissämme", Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

Atea on Microsoftin suurin jälleenmyyjä ja laajimmin sertifioitu kumppani Pohjoismaissa. Atea ja Microsoft ovat yhdessä investoineet paljon Windows 8:n käyttöönottoon Pohjoismaissa. Nyt alkavan Surface-tabletin jälleenmyynnin myötä Atean Windows 8 -tarjoomasta tulee yksi kattavimmista Microsoftin eurooppalaisessa jälleenmyyntiverkostossa.

Microsoftin laajennettujen takuuohjelmien ja vahinkoturvan lisäksi jälleenmyyjät tarjoavat yrityksille Surface-tuotteiden käyttöön liittyen esimerkiksi laitteiden merkintäpalveluja, räätälöityjä ohjelmistoja, tuki- ja ylläpitopalveluja sekä kierrätys- ja tiedonsuojaamispalveluja.

"Auktorisoidut, yritysasiakkaisiin keskittyvät jälleenmyyjämme tuovat Microsoftin pilvipalveluja hyödyntävät laitteet yhä useamman yrityksen ja organisaation saataville", iloitsee Microsoftin pk-ratkaisuista ja kumppaneista vastaava johtaja Markku Pulkkinen. "Teemme tiivistä yhteistyötä laiteohjelmakumppaneidemme kanssa varmistaaksemme, että yritysasiakkaat Suomessa saavat erinomaista palvelua."

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6300 työntekijää 82 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa.  Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 400. www.atea.fi