Lehdistötiedote: Atealta it-järjestelmien suunnittelu-, kehitys- ja toteutuspalvelut Euraconille

Uutiset 2012-04-29
Euracon tuottaa talous- ja keittiötarvikkeita kuluttajien ja ammattilaisten käyttöön esimerkiksi Elmukelmu- ja Eskimo-brändeillä. Atea on toiminut yhteistyössä 1997 perustetun Euraconin kanssa alusta lähtien. Nyt Atea vastaa kattavasti Euraconin it-palveluista ja it-ympäristön kehittämisestä. Laitehankinnat tehdään Atea Finance Oy:n leasingkonseptilla.

"Kumppanin valinnassa painotimme sitä, että saamme yhteistyökumppaniksi yrityksen, emme yksittäistä henkilöä. Näin käytettävissä on aina oikeat erikoisosaajat ja saamme parasta palvelua", Euraconin varatoimitusjohtaja Pauli Aaltonen sanoo.

Euraconilla on kaksi toimipistettä, pääkonttori Espoossa ja tehdas Satakunnan Lapissa. Euraconin tuotteet siirtyvät tuotannosta kauppojen ja ammattikeittiöiden hyllyihin jopa parin tunnin toimitusajalla. Valtaosa tuotannon, logistiikan ja myynnin tiedoista liikkuu sähköisesti.

"Järjestelmien kehitys jatkuu tietysti koko ajan. Tutkimme tarkasti it-investointien takaisinmaksuajat ja etenemme liiketoiminnan tarpeiden ehdoilla. Kiinnostuksemme on nyt automaation asteen nostamisessa varastotoiminnoissa ja mobiilikäyttäjien mahdollisuuksien lisäämisessä", Aaltonen kertoo.

Atea huolehtii Euraconin it-ympäristön ylläpidosta ja myös palvelinten valvonnasta. Atean lähitukihenkilö on paikalla yhtenä päivänä viikoittain. Muina aikoina Euracon käyttää Atean Service Deskiä tai saa avun omilta nimetyiltä atealaisilta asiantuntijoiltaan.

Eurconin laitehankinnat rahoitetaan Atean rahoitusyhtiön Atea Finance Oy:n kautta. Kiinteät laiteinvestoinnit siirtyvät leasing-maksuiksi. Atean voimin on käytännössä uudistettu koko Euraconin konesali, virtualisoitu palvelimet ja otettu käyttöön niiden etävalvonta, päivitetty käyttöjärjestelmä sekä uudistettu palvelin- ja ERP-ohjelmistoja.

"Euracon on ennakkoluuloton it:n hyödyntäjä, joka haastaa meidät löytämään liiketoimintaa parhaiten vauhdittavat ratkaisut. Euracon keskittyy ydintoimintaansa ja me huolehdimme, että it-palvelut ovat toimivat ja käyttäjille mieluisat", Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134