Lehdistötiedote 29.6.2011: Atealla eniten sertifioitua Microsoft-osaamista Suomessa

Uutiset 2011-06-28

Microsoft on myöntänyt Atealle kuudennen Gold-tason sertifioinnin. Se on enemmän kuin millään muulla yrityksellä Suomessa. Yhteistyö vahvistaa Atean asemaa johtavana it-palveluyrityksenä, sanoo Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

Atea sai kuudennen Gold-tason osaamis-sertifointinsa ja nousee Suomen johtavaksi Microsoft-osaajaksi. Atean sertifoidut osaamisalueet ovat Desktop, Server Platform, Software Asset Management, Unified Communications, Virtualization ja Volume Licensing.

"Koulutamme sertifioituja osaajia niille it:n kasvu- ja kehitysalueille, joita olemme tunnistaneet keskisuurten ja suurten organisaatioissa. Kasvava Microsoft-yhteistyö vankistaa asemaamme johtavana it-palveluyrityksenä Suomessa", sanoo Atea Finlandin toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

"Gold-tasolle pääsy vaatii perusteellista koulutusta. Jokainen sertifikaatti edellyttää neljän eri teknisen henkilön ja kahden myyntihenkilön kouluttamisen kullekin osaamisalueelle, Microsoftin CSAT-asiakastyytyväisyystutkimuksen sekä yhteisen Partner Solutions Planin tekemisen", kertoo Atean kumppanuuspäällikkö Ulla Granholm.

Useiden kymmenien henkilöiden koulutuksen lisäksi Atealla on jokaiselta osaamisalueelta lukuisia referenssejä.

"Microsoftin kumppaniohjelmaa kehitetään jatkuvasti, jotta paras Microsoft-osaaminen löytyy kumppaneiltamme. Olemme iloisia, että Atea keskeisenä kumppaninamme tarjoaa näin laaja-alaista osaamista - sekä maantieteellisesti koko maassa että ison osaajajoukon kautta eri teknologioissa", sanoo Juha Heikkonen, joka johtaa Microsoftin kumppaniohjelmaa Suomessa.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134, juha.sihvonen@atea.fi

Sarita Laras, viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040, sarita.laras@atea.fi

Jouni Turunen, yhdistetyn viestinnän ratkaisuista vastaava johtaja, Atea Finland Oy, puh. 050 306 5510 jouni.turunen@atea.fi

Lyhyesti sertifikaateista:

Desktop keskittyy Windows7:n ja Officen osaamiseen.

Server Platform keskittyy Windows Server -palvelinratkaisuiden suunnitteluun, käyttöönottoon ja hallintaan.

Software Asset Management seuraa reaaliaikaisesti ohjelmistolisenssien lukumäärää, asennettuja ohjelmistoja sekä niiden käyttöastetta.

Unified Communications antaa valmiudet yhdistetyn viestinnän ratkaisuihin.

Virtualization säästää laitteisto-, tila- ja energiakuluissa, yksinkertaistaa hallinnointia ja tukea sekä pienentää yrityksen hiilijalanjälkeä.

Volume Licensing antaa ajantasaisen tiedon Microsoft-lisensseistä.

Atea on johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 400 työntekijää ja 79 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltian maissa. www.atea.fi

Atea becomes the leading certified Microsoft expert in Finland

Microsoft awarded Atea Finland its sixth Gold level certification today. This way Atea has more certified Microsoft expertise in Finland than any other partner. This cooperation strengthens our position as the country's leading IT service company, Atea Finland's Managing Director Juha Sihvonen.

Atea Finland's certified Microsoft competences include Desktop, Server Platform, Software Asset Management, Unified Communications, Virtualization and Volume Licensing.

"We train certified experts for the particular growth and development areas we have recognised in large and mid-sized organisations. We intend to further increase our cooperation with Microsoft," concludes Atea Finland's Managing Director Juha Sihvonen.