Tiedote: Atealta uudenlainen IT-verkkokauppa PK-yrityksille

Uutiset 2010-05-02

Pohjoismaiden ja Baltian johtava IT-infrastruktuurin kokonaistoimittaja Atea tarjoaa vaivattomia IT-hankintapalveluja myös PK-sektorille. Atea avaa Suomessa tänään 3.5.2010 Ateadirect.com-verkkokaupan, joka palvelee PK-yrityksiä uudella tavalla IT-hankinnoissa. Verkkokaupassa asiointi on helppoa ja nopeaa, ja lisäksi asiakkaan on mahdollista saada verkkokaupassa henkilökohtaista palvelua asiantuntijalta.

"PK-yritykset tarvitsevat apua IT-hankintojen tekemisessä, sillä IT ei ole monen PK-yrityksen ydinosaamista. Ateadirect.comissa on ainutlaatuista se, että asiakas saa verkkokaupassa myös henkilökohtaista suomenkielistä palvelua joko chatin tai puhelimen välityksellä. Chatissä on myös mahdollista keskustella kasvokkain asiantuntijan kanssa web-kameran välityksellä. Näin asiakas saa asiantuntijalta apua IT-hankintojen tekoon", myyntijohtaja Mika Salminen kertoo.

Atea takaa asiakkailleen laajan valikoiman tunnettuja merkkejä, edullisimman hinnan sekä tarvittaessa asiantuntijan henkilökohtaisen palvelun. Atea kilpailuttaa laitetoimittajat ja tukkurit virtuaalihuutokaupassa.

"Ateadirect.comissa asioiminen on helppoa ja nopeaa - yrityksen ei edes tarvitse luoda palveluun tiliä, sillä ostokset voi maksaa myös luottokortilla ja verkkopankkitunnuksilla. Palvelusta saa helposti ulos ostoshistoriatietonsa aina tuotteiden sarjanumeroita myöten", Salminen kertoo.

Uuden myyntikanavan avulla Atea tavoittelee kokonaan uusia markkinoita, sillä yritys on aiemmin keskittynyt suurempien yritysten palveluun. PK-sektorille lähteminen on Atealle mittava panostus. Suomessa on noin 20 000 alle sadan hengen yritystä, jotka ovat Atean potentiaalisia asiakkaita. Tanskassa Ateadirect on ollut toiminnassa vuoden ja liikevaihto on kasvanut merkittävästi joka kuukausi.

Mika Salminen, myyntijohtaja, Atea Finland Oy

puh. 040 5106466, mika.salminen@atea.fi

Atea on johtava IT-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on noin 1,8 miljardia euroa. Atealla on noin 4 600 työntekijää ja 72 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltiassa. www.atea.fi