Lehdistötiedote 26.10.2010: Atea vahvistaa liiketoimintaansa Länsi-Suomessa

Uutiset 2010-10-25

Atea Finland Oy on ostanut Datawest Oy:n koko osakekannan. Omistus siirtyy Atealle 25.10.2010. Kauppa vahvistaa Atean toimintaa Länsi-Suomen alueella.

Datawest Oy on IT-infrastruktuuripalvelujen ja siihen liittyvien tuotteiden ja ratkaisujen toimittaja. Yhtiön liikevaihto on noin 6,4 miljoonaa euroa, ja sillä on 16 työntekijää. Yhtiöllä on toimistot Porissa, Turussa ja Raumalla, päätoimipaikka on Porissa. Datawestin ratkaisut perustuvat johtavien toimittajien, kuten Ciscon, Citrixin, HP:n, Lenovon, Microsoftin ja VMwaren teknologioihin.

Datawest Oy:n IT-infrastruktuuriosaaminen ja -kokemus täydentää erinomaisesti Atean tuote- ja palvelutarjontaosaamista Länsi-Suomessa. Asiakkaat haluavat kumppanin, joka pystyy toimittamaan kaikki it-infrastruktuuriin liittyvät tuotteet, ratkaisut ja palvelut niin paikallisesti, valtakunnallisesti kuin pohjoismaisestikin.

"Nyt toteutettu yrityskauppa tukee erinomaisesti kasvustrategiaamme ja vahvistaa paikallista asiakaspalveluamme Länsi-Suomen alueella. It-infrastruktuurin kokonaisratkaisujen kysyntä on voimakkaassa kasvussa ja asiakkaat etsivät ratkaisujen toteutukseen kumppania, joka ottaa vastuun kokonaisuudesta ja jolla on kyky palvella asiakasta paikallisesti kansainvälisiä verkostoja hyödyntäen", sanoo Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen

"Kaupan myötä saamme paljon synergiaetuja. Tavoitteenamme on ollut laajentaa toimintaamme ja tarjota palveluosaamistamme asiakkaiden hyväksi. Nyt tehty omistusjärjestely mahdollistaa tämän nopealla aikajänteellä ja varmistaa laajemman tarjonnan asiakkaillemme", Datawest Oy:n toimitusjohtaja Veijo Metsämarttila sanoo.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, p. 0400 735 134, juha.sihvonen@atea.fi

Veijo Metsämarttila, toimitusjohtaja, Datawest Oy, p. 0207 280 016, veijo.metsamarttila@datawest.fi