Lehdistötiedote 17.2.2010: Atea ostaa tietoverkkojen kokonaistoimittaja PALnetin

Uutiset 2010-02-16

Atea ostaa suomalaisen PALnet Oy:n ja vahvistaa näin verkkoratkaisujen osaamistaan. PALnet on tietoverkkoihin erikoistunut asiantuntijayritys, joka räätälöi ratkaisunsa yksilöllisesti asiakkaan tarpeisiin.

Verkkoratkaisut ovat Atealle strategisesti merkittävä panostusalue, ja kauppa vahvistaa Atean asemaa ja osaamista tietoverkkojen toimittajana. PALnet tuo mukanaan Atealle uusia asiakkaita etenkin julkiselta sektorilta sekä uutta liiketoimintaa verkkojen ylläpidosta.

Atea tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia IT-infraratkaisuja, joihin liittyy yhä useammin myös verkkoteknologiaa ja verkkojen hallintaan liittyviä palveluja.

"Atea hakee verkkoratkaisujen myynnissä voimakasta kasvua, joten meille on tärkeää laajentaa osaamispohjaamme ja asiakaskuntaamme tällä saralla. PALnetin erikoisasiantuntemus ja kattava kokemus kaikenkokoisista verkkoprojekteista täydentävät ratkaisutarjontaamme erinomaisesti", Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

PALnetin nykyinen johto jatkaa Atean palveluksessa ja vastaa jatkossa verkkoratkaisujen myynnin kasvattamisesta Suomessa.

"Osana Ateaa meillä on aiempaa merkittävästi paremmat mahdollisuudet keskittyä ydinosaamiseemme sekä kehittää toimintojamme ja palvelujamme edelleen. Tavoitteenamme on nostaa verkkoliiketoiminnan liikevaihtoa selvästi jo tämän vuoden aikana", PALnetin toimitusjohtaja Mika Pulkkila sanoo.

PALnet toteuttaa asiakasprojekteja pienistä erityiskohteista aina julkishallinnon suurimpien organisaatioiden tietoverkkouudistuksiin asti. Lisäksi yhtiö toteuttaa myös osaprojekteja, esimerkiksi tietoturvasuunnitelmia, konsultointeja, laitetoimituksia tai asennuksia.

PALnet tekee tiivistä yhteistyötä johtavien verkkolaitevalmistajien, muun muassa Ciscon ja Hewlett-Packardin, kanssa.

PALnetin palveluksessa on 21 työntekijää Helsingissä, Jyväskylässä ja Tampereella.

PALnetin viime vuoden liikevaihto oli 12,1 miljoonaa euroa ja käyttökate 1,3 miljoonaa euroa. Atea on ostanut yhtiön kaikki osakkeet nykyisiltä omistajilta.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134
Mika Pulkkila, toimitusjohtaja, PALnet Oy, puh. 0500 701198

Atea on johtava IT-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on noin 1,8 miljardia euroa. Atealla on noin 4400 työntekijää ja 71 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltiassa.
www.atea.fi

PALnet
PALnet Oy on suomalaineen tietoverkkoratkaisuihin erikoistunut asiantuntijayritys, joka toteuttaa kaikenkokoisia projekteja pienistä erityiskohteista aina julkishallinnon suurimpien organisaatioiden tietoverkkouudistuksiin asti. PALnet tekee tiivistä yhteistyötä alan johtavien laitevalmistajien kanssa. Yhtiön toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä ja Tampereella. Yhtiöllä on 21 työntekijää, ja vuonna 2009 sen liikevaihto oli 12,1 miljoonaa euroa.
www.palnet.fi