Takaisin Uutiset
Lehdistötiedote 5 päivää sitten

Atean uusi logistiikkakeskus luo tilaa kasvulle ja tehokkaalle kierrätykselle

Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja avaa oman logistiikkakeskuksen Vantaalle. Keskittämällä logistiikan omiin käsiinsä myös Suomessa Atea voi palvella asiakkaitaan joustavasti volyymien jatkuvasti kasvaessa. Uusissa tiloissa onnistuu myös laitteiden elinkaaresta huolehtiminen esiasennuksista kierrätykseen.
Mies tekee esiasennusta Atean logistiikkakeskuksessa

Vantaan Petikossa sijaitseva logistiikkakeskus avataan keväällä 2020. Se on suunniteltu vastaamaan Atean liiketoiminnan vahvaan kasvuun ja asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.

”Volyymimme ovat kasvaneet kahden viime vuoden aikana ennakoitua nopeammin, ja monet asiakasratkaisumme edellyttävät meiltä erityistä logistiikkaosaamista. Meillä on oltava vahva ote koko logistiseen ketjuumme myös täällä Suomessa, jossa olemme tähän asti toimineet kumppanin kanssa. Asiakkaillemme tämä muutos näkyykin entistä parempana ja sujuvampana palveluna”, Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

Modernien logistiikka- ja esiasennustilojen lisäksi uuteen keskukseen tulee tilat it-laitteiden kierrätystoiminnoille. Rakennuksessa on myös toimisto- ja neuvottelutiloja.

”Yhä useampi asiakas antaa käytöstä poistuneet it-laitteensa kierrätettäväksemme ja uskomme volyymien moninkertaistuvan. Uusi logistiikkakeskus on keskeisessä roolissa, kun haluamme tehdä elektroniikkajätteen kierrättämisestä yhtä itsestään selvää kuin pullojen palauttamisesta”, Juha Sihvonen sanoo.

Atea-konserni avasi toukokuussa 2019 Ruotsin Växjössä uuden, huippumodernin logistiikkakeskuksen, joka on palkittu vuoden logistiikkarakennuksena. Yhteistyö Atean omien logistiikkakeskuksien välillä tuo tarvittavaa volyymia ja joustavuutta suurienkin asiakastoimitusten sujuvaan toimittamiseen.

Uuden logistiikkakeskuksen avaamisella ei ole vaikutusta asiakkaiden ja Atean välisiin toimintamalleihin tai palvelutuotannon jatkuvuuteen. Nykyisen logistiikkakumppanin henkilöstöstä 19 henkeä siirtyy Atean työntekijöiksi 1.12.2019.

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava sekä koko Euroopan kolmanneksi suurin IT-infrastruktuuritoimittaja. Viime vuonna Atea toimitti asiakkailleen yhteensä 1,6 miljoonaa it-laitetta.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134