Sustainable Brand Index B2B Industry Leader 2018

Atealle ykköspaikka pohjoismaisessa vastuullisuustutkimuksessa

Lehdistötiedote 2018-11-30
Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja Atea on noussut IT-alan ykköseksi pohjoismaisten brändien vastuullisuutta mittaavassa Sustainable Brands Index -tutkimuksen business to business -sarjassa.

Sustainable Brands Index on Pohjoismaiden suurin vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Brändien vastuullisuuteen liittyviä mielikuvia selvittävä tutkimus on tehty vuosittain kuluttajien näkökulmasta vuodesta 2011 lähtien ja vuonna 2017 tutkimuksesta tehtiin ensi kertaa yritysten näkemyksiin perustuva versio. Nyt julkaistut tulokset perustuvat syys–marraskuussa tehtyihin 1 000 haastatteluun ja 5 000 brändin arviointiin.

”Kolme vuotta sitten päätimme nousta oman toimialamme yritysvastuun edelläkävijäksi. Olemme erittäin otettuja nyt julkistetusta tutkimustuloksesta”, Atea-konsernin talousjohtaja Robert Giori sanoo.

”Olemme ylpeitä saamastamme tunnustuksesta ja siitä, että pitkäjänteinen työmme yritysvastuun saralla on huomattu. Alan johtavana toimijana meillä on mahdollisuus ja velvollisuus vaikuttaa siihen, että asiakkaillemme tarjottavat tietotekniikkaratkaisut tukevat kestävää kehitystä”, Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. +358 40 073 5134
Andreas Rydell, Group Sustainability Officer, Atea ASA, +46 722 44 87 84