Atea kehittää logistiikkapalveluitaan

Lehdistötiedote 2017-10-23
Atea Finland Oy kehittää logistisia palveluitaan. Tavoitteena on vastata kasvaneisiin toimitusvolyymeihin ja taata palvelun tasalaatuisuus asiakkaille kaikkina aikoina, tehostaa logistiikan ohjausta sekä toimintojen kustannustehokkuutta.

Atean logistiikkapalveluissa tullaan jatkossa hyödyntämään sekä paikallista yhteistyökumppania että Atea Groupin logistiikkakeskusta Ruotsin Växjössä.

Atean Växjön logistiikkakeskuksessa 330 atealaista tuottaa palveluita Atean pohjoismaisille asiakkaille. Osa Atean Suomessa tuottamista logistiikkapalveluista ulkoistetaan Ingram Microlle, jonne siirtyy myös osa Suomen logistiikkakeskuksen nykyisestä henkilöstöstä vanhoina työntekijöinä.

”On tärkeää, että toimintamallimme tukevat kehitysvauhtiamme ja pystymme vastaamaan asiakkaidemme ja liiketoiminnan kasvaviin vaatimuksiin. Atean voimakas kasvu edellyttää toimitusketjumme jatkuvaa kehittämistä ja Supply Chain -toiminnan tehostaminen onkin yksi päätavoitteitamme”, sanoo Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

”Yhteistyö Euroopan johtaviin lukeutuvan IT-infrastruktuuriyrityksen kanssa on Ingram Microlle luottamuksen osoitus. Ingram Micron logistiikkaulkoistus-liiketoiminnan kehitys on ollut viime vuosina voimakasta pohjoismaisella tasolla. Se on luonteva osa kasvustrategiaamme myös Suomessa, jossa Ingram Micron kasvu on ollut nopeaa niin perinteisen ICT-tukkukaupan kuin palveluliiketoiminnan alueilla. Odotamme liikevaihtomme kaksinkertaistuvan tänä vuonna vuoteen 2016 verrattuna”, sanoo Ingram Micron Suomen maajohtaja Sami Elopuro.

Atea-konserni on Pohjoismaiden ja Baltian johtava sekä koko Euroopan toiseksi suurin IT-infrastruktuuritoimittaja. Suomessa Atean liikevaihto on ollut vuoden 2017 aikana 20 prosentin kasvuvauhdissa ja Sihvonen näkee saman trendin jatkuvan.

”Asiakkaiden suuntaan logististen toimintojemme kehittäminen ei toistaiseksi tuo mitään muutoksia asiakkaan ja Atean välisiin nykyisiin sopimuksiin tai palvelutuotannon jatkuvuuteen. Jatkossa kehitystyö näkyy kasvavana asiakastyytyväisyytenä, kun pystymme vastaamaan kasvavaan kysyntään entistä tehokkaammin”, sanoo Sihvonen.

Lisätietoja: Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134