Takaisin Lehdistötiedotteet
Lehdistötiedote 2020-04-22

Atean ensimmäinen vuosineljännes: Kaikki liiketoiminta-alueet kasvoivat Suomessa

Atea Finland Oy:n liikevaihto kasvoi tammi–maaliskuussa yli 12 prosenttia, ja kasvua oli kaikissa liiketoiminta-alueissa. Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja Atea-konserni raportoi tuloksen vuoden 2020 ensimmäisen neljänneksen osalta.
Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy

Atea Finland Oy:n liikevaihto vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä oli 113,2 miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 12,5 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajankohdasta. Liikevoitto (EBIT) oli 1,6 miljoonaa euroa, ja se kasvoi 30,5 prosenttia.

”Erityisesti palveluliiketoiminnan kehittyminen oli ilahduttavaa samalla kun tuote- ja ohjelmistoliiketoiminta jatkoivat hyvässä kasvusuunnassa. Sekä yksityisellä että julkisella sektorilla rakennetaan tietotekniikan avulla yhä enemmän älykkäitä työpaikkaympäristöjä ja luodaan uudenlaisia tapoja tehdä työtä, tarjota opetusta ja erilaisia palveluita. Koronapandemian nopeuttama digiloikka näkyi meillä digitaalisen työpaikan ratkaisualueen kasvuna; mobiilityön mahdollistavat tehokkaat työvälineet ja toimivat verkkoyhteydet ovat olleet tärkeässä roolissa poikkeustilanteessa”, Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

”Olemme investoineet paljon uuteen osaamiseen rekrytoimalla ja kouluttamalla henkilöstöämme erityisesti palveluissa. Tuoteliiketoiminnan kysynnän kasvuun vastasimme avaamalla pääsiäisenä uuden logistiikkakeskuksen Vantaalle. Uskomme, että tämä investointi parantaa valmiuttamme palvella asiakkaitamme entistä paremmin.”

Atea-konsernin liikevaihto vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä oli 864,9 miljoonaa euroa, ja se laski 1,0 prosenttia edellisvuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Liikevoitto (EBIT) ennen uudelleenjärjestelykuluja oli 9,8 miljoonaa euroa, kun se edellisen vuoden vastaavalla jaksolla oli 11,9 miljoonaa euroa. Uudelleenjärjestelykulujen jälkeen liikevoitto oli 3,1 miljoonaa euroa.

Lisätietoja, Suomi:
Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134
Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Lisätietoja, konserni:
Steinar Sønsteby, CEO Atea ASA, mobile +47 930 55 655