Takaisin Lehdistötiedotteet
Lehdistötiedote 2020-07-15

Atean toinen vuosineljännes: Suomessa vahvaa kasvua siivitti erityisesti palveluiden kysyntä

Sekä Atea Finland Oy:n liikevaihto että tulos kasvoivat huhti–kesäkuussa haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Erityisesti palveluiden kysyntä jatkui vahvana, kun yritykset panostavat it-infrastruktuurinsa kehittämiseen. Koko Atea-konsernin liikevaihto kasvoi toisella kvartaalilla 11,7 prosenttia ja liikevoitto (EBIT) 51,4 prosenttia.
toimitusjohtaja Juha Sihvonen, Atea Finland Oy

Atea Finland Oy:n liikevaihto vuoden 2020 toisella neljänneksellä oli 78,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 1,2 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajankohdasta. Liikevoitto (EBIT) oli 1,8 miljoonaa euroa, ja se kasvoi 40,3 prosenttia. Erityisen vahvaa kasvu oli palveluliiketoiminnassa.

”Toisen kvartaalin ja koko alkuvuoden kehitys on jatkunut positiivisena. Laaja asiakaskuntamme ja fokusoituminen it-infrastruktuurin kehittämiseen ovat osoittautuneet todellisiksi vahvuuksiksi tässä hankalassa markkinatilanteessa. Poikkeusolot ovat saaneet yhä useamman yrityksen panostamaan tietotekniikan kokonaisvaltaiseen kehittämiseen”, Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

Atea on jatkanut merkittäviä panostuksia liiketoimintansa ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi myös poikkeusolojen aikana. Yhtiö avasi kevään aikana Suomessa uuden konesalin palveluliiketoiminnan kasvua tukemaan sekä oman logistiikkakeskuksen tuoteliiketoiminnan vahvistukseksi.

”Olen todella ylpeä siitä, miten hienosti jokainen atealainen on toiminut tässä haastavassa tilanteessa, jossa myös vaativat asiakasprojektit on hoidettu valtaosin etänä. Emme missään vaiheessa ole turvautuneet lomautuksiin tai henkilöstövähennyksiin. Sen sijaan olemme panostaneet osaamisemme kehittämiseen niin, että pystymme olemaan asiakkaillemme entistäkin parempi kumppani markkinoilla tapahtuvassa transformaatiossa”, Juha Sihvonen toteaa.

Atea-konsernin liikevaihto vuoden 2020 toisella neljänneksellä oli 964,3 miljoonaa euroa, ja se kasvoi 11,7 prosenttia edellisvuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Liikevoitto (EBIT) puolestaan kasvoi 51,4 prosenttia 20,4 miljoonaan euroon.

Lisätietoja, Suomi:
Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134
Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Lisätietoja, konserni:
Steinar Sønsteby, CEO Atea ASA, puh. +47 930 55 655