Siirry sisältöön
Sartoriuksella on videoviestinnälle paljon käyttöä, sillä yhtiöllä on toimipaikkoja ympäri maailmaa. Sartorius yhdisti olemassa olevat henkilökohtaiset ja telekonferensseihin tarkoitetut ratkaisunsa Atean MeetNow-viestintäratkaisun avulla.
Sartorius

Sartorius on yksi maailman johtavista laboratorioiden ja lääketeollisuuden tarvitsemien laitteiden toimittajista, jolla on yli 5600 työntekijää 46 toimipaikassa ympäri maailman. Sartorius säästää videon hyödyntämisellä matkustuskuluja ja matkustukseen käytettyä aikaa. Video tukee myös parempaa yhteistyötä yli maantieteellisten rajojen. MeetNow on pilvipalvelu, jota voidaan pyörittää joko asiakkaan tai Atean konesalissa.

– Atea oli aiemmin toteuttanut Suomen-maayhtiöllemme videoneuvotteluratkaisun, joka laajennettiin koko konserniin. Käännyimme Atean puoleen kun halusimme liittää Microsoft Lync -käyttäjät osaksi tätä olemassa olevaa ratkaisua. Atea esitteli meille kehittämänsä MeetNow’n, joka vastasi tarpeitamme täysin. Niinpä päätimme testata sen toimivuutta, Aliza Barsch Sartoriuksen viestintäyksiköstä sanoo.

Myönteiset ensikokemukset

– Atea tuntee erittäin hyvin kaikki oleelliset viestintäratkaisuihin ja toisaalta käytössämme oleviin Microsoftin tuotteisiin liittyvät asiat. Heillä oli valmiiksi kehitetty ratkaisu, jonka saimme käyttöön melko nopeasti. Näin Lync-käyttäjille pystyttiin tarjoamaan nopeasti mahdollisuus myös videokonferensseihin, Matthias Jünemann Sartoriuksen tietotekniikkayksiköstä sanoo.

– Halusimme tarjota työntekijöillemme ratkaisun, jota osaa käyttää ilman manuaaleja. Ihmiset lopettaisivat liian hankalien ratkaisujen käytön ensimmäisiin kokeiluihin ja investointi menisi hukkaan, Bartsch sanoo.

Seuraavaksi Sartorius laajentaa MeetNow-ratkaisun käyttäjäkuntaa. MeetNow’sta tulee vähitellen osa konsernin tarjoamaa vakiopalveluvalikoimaa ja palvelulle odotetaan noin 250 uutta käyttäjää. Bartsch ja Jünemann ovat tyytyväisiä Atean palvelukykyyn ja projektinjohtotaitoihin.

– Mielestämme Suomen Atea on onnistunut täysin kansainvälisen organisaatiomme palvelussa. Atealaiset vastaavat kysymyksiimme ja reagoivat tarpeisiimme ripeästi ja ystävällisesti. Olemme saaneet myös jämäkkää, konkreettista apua ja tukea käyttöönotossa ja ensimmäisten käyttäjien testivaiheessa.

– Vaikka kaikkia tapaamisia ei voi korvata videolla, olemme säästäneet matkustuskuluja. Esimerkiksi Euroopassa ei enää tarvitse käyttää maasta toiseen matkustamiseen koko päivää parin tunnin kokouksen vuoksi, Bartsch sanoo.