Siirry sisältöön
Pohjanmaan Tervajoelta lähtöisin oleva Rinta-Joupin Autoliike Oy myy, ostaa ja huoltaa autoja kaikkialla Suomessa. Toimivien pilvipalveluiden ansiosta autokauppiaiden arki on sujuvaa yhtiön kaikissa 16 toimipisteessä ympäri maata.
Microsoft Office 365
Rinta-Joupin Autoliike Oy myy, ostaa ja huoltaa autoja kaikkialla Suomessa. Pohjanmaan lakeuksilla Tervajoella syntynyt yritys on toiminut autoilijan parhaaksi jo yli 60 vuotta. Rinta-Joupin voimakkaan kasvun salaisuuksia ovat olleet hyvä asiakaspalvelu, konstailematon autokauppa ja tinkimätön työnteko. Yritys on 16 toimipisteellään yksi Suomen suurimmista ja monipuolisimmista autokaupoista. Rinta-Joupin Autoliikkeen edustamia merkkejä ovat Toyota, Skoda, Honda, Subaru, BMW, Opel, Ford, Peugeot, Kia, Lexus, LMC, Hobby, Hymer, Carado ja Pössl sekä 2500 vaihtoajoneuvoa vaikka kotipihaan toimitettuna.

– Pilvipalvelut helpottavat konkreettisesti tiedonkulkua ja -hallintaa. Sen lisäksi, että olemme korvanneet puhelinpalaverit Skypellä, olemme myös testanneet koulutusten järjestämistä Skypen välityksellä. Autokauppamme sijaitsevat ympäri Suomea, joten turhaa matkustamista vähentävät Skype-koulutukset säästävät niin aikaa, rahaa kuin luontoakin. Tiedonhallintaa puolestaan yksinkertaistaa se, että OneDrive ja myöhemmin käyttöön otettava SharePoint korvaavat vanhat verkkolevyasemat, kertoo Rinta-Joupin Autoliikkeen tietohallintopäällikkö Susa Niemelä.

Ketterät pilvipalvelut yhdellä ratkaisulla

Atea 365 Complete -ratkaisu mahdollisti Rinta-Joupin Autoliikkeelle Microsoftin helppokäyttöisten pilvipalveluiden käyttöönoton yhdellä sopimuksella. Atean tarjoaman kattavan Microsoft Office 365 -kumppanuuden ansiosta Rinta-Jouppi on voinut vaiheittain luopua erillisistä sähköposti-, neuvottelu- ja tiedonhallintapalveluista.

– Valitsimme Atea 365 Complete -ratkaisun, koska se tarjosi selkeän mallin Microsoftin pilvipalveluiden käyttöönottoon. Atean asiakaspalveluasenne oli kohdillaan alusta alkaen, Niemelä toteaa.

Pitkäjänteinen kumppanuus tuo jatkuvuutta

Atea 365 Complete -ratkaisu takasi sujuvan käyttöönottoprojektin, jonka kaikki vaiheet dokumentoitiin tarkasti. Rinta-Joupin Autoliike ja Atea kehittävät kumppanuuttaan pitkäjänteisesti, seuraavana askeleena on SharePointin käyttöönotto. Jatkuvuutta korostaa se, että käyttöönottoprojektissa mukana olleet Atean ammattilaiset ovat jatkaneet Rinta-Joupin it-tuen parissa. 

– Atean tuella Rinta-Joupin Autoliike saa Microsoftin pilvipalveluista kaiken hyödyn irti myös käyttöönottoprojektin jälkeen. Atean Service Desk -palvelu takaa Rinta-Joupille luotettavan ja ammattitaitoisen it-tuen kustannustehokkaasti. Molemminpuolinen sitoutuminen kumppanuuden tulevaisuudennäkymiin ja säännölliset kehityspalaverit varmistavat toimivan keskusteluyhteyden, korostaa Atean Kristian Virtakangas.