Laddar meny
LähiTapiola

Kasvollista asiakaspalvelua netissä

Jos voit helpottaa asiakkaidesi elämää, tee se. LähiTapiola otti käyttöön Atean MeetNow-videoneuvottelupalvelun. Nyt sen asiakkaiden on helpompi olla yhteydessä vakuutusyhtiöönsä kuin koskaan.

”Kutsumme MeetNow-videoneuvotteluja verkkotapaamisiksi. Kyseessä on vaivaton tapa olla meihin yhteydessä. Asiakasneuvojamme voivat olla joustavammin asiakkaan kanssa tekemisissä, kun yhteydenpitoa eivät rajoita toimistojemme aukioloajat tai paikalle saapuminen”, sanoo LähiTapiola-ryhmän ICT-kehitys-asiantuntija Jutta Tervahartiala.

Videoyhteyden ansiosta asiakas näkee, kenen kanssa keskustelee. Se tekee palvelusta henkilökohtaista ja helpottaa asioiden läpikäyntiä.

LähiTapiolassa alettiin kouluttaa ensimmäisiä ihmisiä MeetNown käyttöön keväällä 2016. Aluksi uutta asiakaspalvelukanavaa kokeiltiin pienemmällä porukalla, minkä jälkeen käyttö on laajentunut vauhdikkaasti.

”Meillä on 25 yhtiötä, joista jo 11:ssä tehdään verkkotapaamisia. Toistaiseksi eniten käyttöä on ollut pääkaupunkiseudun alueyhtiöissä, mutta tavoitteena on laajentaa verkkotapaamiset kaikkiin yhtiöihimme. Tällä hetkellä käyttäjiä on noin 150 ja heillä on kuukausittain 200–1000 verkkotapaamista”, Jutta Tervahartiala kertoo.

”Tärkeintä on, että asiakas voi kohdata meidät mahdollisimman monen kanavan kautta.”

Nähdään verkossa!

LähiTapiolan asiakas voi varata verkkotapaamisen nettilomakkeella tai kysyä sellaisen mahdollisuutta puhelimessa tai toimipisteessä asioidessaan.

”Ehdotamme asiakkaalle verkkotapaamista, kun näemme sille tarvetta. Käytännössä me sovimme verkkotapaamisen ja asiakas liittyy MeetNow-sessioon tietokoneella ja mobiililaitteella. Jatkossa on tarkoitus saada homma toimimaan myös toiseen suuntaan, eli niin, että asiakas voi suoraan varata verkkotapaamisen.”

Kun tapaaminen on sovittu, voi asiakas ladata omaan kännykkäänsä tai tablettiinsa ilmaisen sovelluksen. Palvelu toimii mainiosti myös nettiselaimessa, jolloin asiakas klikkaa vain saamaansa linkkiä.

”Jos lähimmässä toimistossamme ei ole asiantuntijaa paikalla, asiakas voi tulevaisuudessa sopia verkkotapaamisen, istahtaa tapaamista varten videoneuvottelukuutioon ja aloittaa verkkotapaamisen siellä.”

Uusien asiakkaiden kanssa verkkotapaamisia tarvitaan yleensä kaksi. Ensimmäisessä käydään läpi elämäntilannetta. Tämän jälkeen sovitaan toinen tapaaminen, jossa tarjotaan ratkaisuja.

”MeetNown kautta voimme näyttää asiakkaalle PowerPoint-slideja, joissa on sopimus- ja myyntimateriaalia. Kun on aika allekirjoittaa sopimuksia, senkin voi tehdä kätevästi sähköisellä allekirjoituksella verkossa.”

Uusi tapa kommunikoida

Sisäisesti MeetNow on otettu LähiTapiolassa hyvin vastaan – jopa niin, että sen käytöstä on lyhyessä ajassa tullut jo vakiintunut tapa.

”Henkilökunta on innostunut tästä. Onhan se uusi tapa kommunikoida asiakkaan kanssa. Olemme huomanneet, että tätä kannattaa käyttää säännöllisesti. Myös asiakkaat ovat antaneet pelkästään positiivista palautetta.”

Kokeile maksutta, kuinka helppoa on tavoittaa asiakkaat missä vain.

LähiTapiola

LähiTapiolan alueyhtiöiden verkosto koostuu alueellisista keskinäisistä vakuutusyhtiöistä. Alueyhtiöt tarjoavat asiakkailleen kokonaispalvelua vakuutuksissa, pankkipalveluissa sekä säästämisessä ja sijoittamisessa.

Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer